Panenka en Ogilvy Social.Lab inspireren voetballiefhebbers om goals te planten

Ogilvy Social.Lab Amsterdam en onafhankelijk voetbalmagazine Panenka lanceren het bomenplantinitiatief Planting Goals.

Iedere seconde verliezen we drie voetbalvelden aan bos. Dit is niet alleen slecht voor onze planeet, maar ook voor voetbalfans die toen ze opgroeiden bomen vaak als doelpalen gebruikten. Panenka en Ogilvy Social.Lab besloten hier iets aan te doen en combineerden hun liefde voor voetbal met hun toewijding aan duurzaamheid en ervoor te zorgen dat elke jonge voetballer de doelpaal van de natuur ervaart.

In de Panenka magazine editie van april 2022 ontvangen abonnees een pakketje met boomzaden. Aan de hand van eenvoudige instructies worden de lezers gevraagd om de goals van de toekomst te planten. Het is zo eenvoudig als een zaadje in een gat planten, zeven grote stappen zetten en daar het tweede zaadje in een ander gat planten. De stappen zijn representatief voor de afstand tussen de twee palen van een echte voetbalgoal.

World Tree Day

Het initiatief, dat samenvalt met World Tree Day op 21 maart, benadrukt het belang van bomen voor zowel de mens als het milieu.

Àlex López Vendrell, Partner COO Panenka: “Bij Panenka geloven we dat alles wat voetbal overstijgt belangrijker is dan voetbal zelf. Dankzij het buitengewone bereik en de opwindende kracht van voetbal, kan en moet het een hulpmiddel zijn om een betere wereld te creëren. Daarom promoot Panenka het Planting Goals-initiatief: zodat we via voetbal het bewustzijn kunnen vergroten om een groenere en duurzamere planeet te creëren voor de toekomst.”

Tolga Büyükdoganay, Executive Creative Director bij Ogilvy Social.Lab: “In een park of tijdens een picknick speelden de meesten van ons voetbal waarbij bomen als doelpalen werden gebruikt. Dit eenvoudige, maar krachtige inzicht stelde ons in staat om de voetbalgemeenschap te inspireren om bomen te planten op een manier die nog niet eerder was bedacht – namelijk door goals te planten. Het is een idee dat voetballiefhebbers inspireert om de planeet te helpen en tegelijkertijd goals in de toekomst te garanderen.”

www.panenka-magazine.com
www.ogilvy.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Salsa Shop kiest New Story als digitaal bureau

30-09-2025 | 18:18:00
Met plannen voor uitbreiding in Nederland en daarbuiten wil Salsa Shop zijn digitale fundament versterken

The Kitchen, Dentsu en PRSSKD werken samen aan Heinz-campagne

30-09-2025 | 17:42:00
Heinz mengt zich de komende weken in de campagnekoorts met het grote Friet vs. Patat debat 2025.

mønaerk produceert Organic-campagne voor Prominent

30-09-2025 | 16:14:37
Prominent zet rust en zitcomfort centraal tijdens de woonmaand en presenteert de Organic collectie.

Dawn ontwikkelt merkidentiteit voor Wehkamp

30-09-2025 | 11:42:44
Wehkamp heeft een nieuwe merkidentiteit geïntroduceerd: Altijd Wehkamp, sinds 1952.

Heineken zet rode ster op groene daken voor verbinding

30-09-2025 | 11:27:00
Daarmee wil Heineken het spanningsveld doorbreken waarin moderne steden wel zijn gebouwd voor verbinding
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.