Ontwerpplatform DesignBro haalt vier ton op

Grafisch ontwerpplatform DesignBro heeft bijna 400.000 euro opgehaald. Het bedrag, dat aanzienlijk hoger was dan beoogd, zal worden besteed aan de groeiplannen van het Iers-Nederlandse bedrijf. Het platform wil wereldspeler worden in designdiensten.

De seed-ronde van het ontwerpplatform vond deels via private investeerders plaats en deels via Dutch angel investor platform Leapfunder. Aanvankelijk mikte DesignBro op een bedrag van 250.000 euro. Het haalde echter ruim 55 procent meer op: 386.932 euro.

Christiaan Huynen, oprichter en CEO van DesignBro: “We zijn heel aangenaam verrast door de grote belangstelling voor deze financieringsronde in deze tijd van corona. Momenteel geven onze klanten ons een tevredenheidsscore van 98 procent, maar als bedrijf zijn we nog niet erg bekend. Ons doel is om dat te veranderen. Met deze financiële middelen zijn we van plan om naar een zodanig niveau te groeien dat we als gevestigd bedrijf volgend jaar in aanmerking komen voor een serie A-ronde in de VS, wat ons vervolgens in staat stelt om een wereldspeler te worden in designdiensten.”

Pieter-Jan Hoogendijk, medeoprichter en CTO bij DesignBro: “Ons platform is technisch gezien goed op orde en klaar om door te groeien. Het is op een schaalbare manier gebouwd en snel aan te vullen met toekomstige functies.”

www.designbro.com

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bekende Nederlandse vrouwen delen ervaringen in TENA-campagne

17-10-2025 | 12:37:27
Rond Wereld Menopauze Dag lanceert TENA de campagne Het is stil voor de overgang, ontwikkeld in samenwerking met Publicis Groupe Nederland en Boomerang.

Diggy Dex en nabestaanden brengen herinneringslied uit voor Monuta

17-10-2025 | 11:30:46
Monuta lanceert dit jaar de vierde editie van de campagne November 2 Remember met een bijzonder initiatief: een nieuw lied van Diggy Dex

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Projectmanager

17-10-2025 | 09:20:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Projectmanager - Amsterdam

Intertoys lanceert Speelboek 2025 op kinderinitiatief

16-10-2025 | 18:14:00
Het jaarlijkse Speelboek geldt al decennialang als het startsein van het speelgoedseizoen richting de feestdagen en het samenstellen van verlanglijstjes voor Sinterklaas en kerst.

Tijjani Reijnders wordt gezicht van Rexona in Nederland

16-10-2025 | 17:53:00
Rexona kondigt een samenwerking aan met profvoetballer Tijjani Reijnders, middenvelder van het Nederlands Elftal en Manchester City.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.