[Onderzoek] MPG: Content is juist nu dé verbinder tussen werkgever en werknemer

Uit eigen onderzoek van contentmarketingbureau MPG blijkt dat meer dan 80 procent van de werknemers interne communicatie in deze coronaperiode extra belangrijk vindt. Medewerkers hechten veel waarde aan contact met collega’s en de werkgever en willen betrokken worden bij de koers van het bedrijf. Meer dan 35 procent van de ondervraagden verwacht na de pandemie vaker thuis te blijven werken. Bedrijven moeten zich dan ook realiseren dat de informatiebehoefte van werknemers blijvend is veranderd en zullen interne communicatie serieus op moeten pakken. Relevante content is nu meer dan ooit de echte bindende factor tussen bedrijf en werknemer.

Dolly van den Akker, CEO MPG Group: "Wij merken bij opdrachtgevers die wij ondersteunen op interne communicatie dat de relatie tussen werkgever en werknemer blijvend aan het veranderen is, als gevolg van het vele thuiswerken. Om meer inzicht te krijgen in de gevolgen van deze nieuwe situatie hebben wij onderzoek gedaan onder 400 mensen met een baan. De interpretatie van de resultaten van het onderzoek moet een wake-upcall zijn voor CEO’s en de boardroom om nu voor te sorteren op de blijvend veranderende situatie van na de pandemie. Werknemers verwachten een actieve houding van hun werkgever en meer zichtbaarheid van de board. Wij zijn ervan overtuigd dat content het verschil maakt om het contact goed en warm te houden. De makkelijkste tip? Laat de CEO geregeld een informele videoboodschap opnemen over hoe het met het bedrijf gaat. Daar mag, en moet misschien wel, een persoonlijke noot inzitten."

Renée Sommer, contentmanager MPG en specialist interne communicatie: "Het is juist nu belangrijk om interne communicatie goed aan te pakken. Ons onderzoek moet de ogen van werkgevers openen want werknemers snakken naar contact met elkaar maar ook met de werkgever. Men wil betrokken zijn bij de koers van het bedrijf en mist de dagelijkse ‘koffie-automaatmomentjes’. Informele WhatsAppgroepen schieten dan ook als paddenstoelen uit de grond. We hebben de belangrijkste conclusies opgenomen in een rapport. Daar hebben we ook doeltreffende en simpele contenttips in opgenomen om de eerste quick wins door te voeren op interne communicatie."


Over MPG.

MPG ontwikkelt sinds 1972 communicatie- en contentmarketingoplossingen voor de mooiste A-merken. Met ijzersterke en creatieve content helpt het bureau merken om een authentieke connectie op te bouwen met consumenten of met hun eigen medewerkers. Deze connectie resulteert in zowel commerciële als reputatie-impact. De ca. 70 medewerkers van MPG ondersteunen merken in het complete communicatietraject: van het ontwikkelen van de positionerings- en communicatiestrategieën tot concept, creatie, uitvoering en het meetmoment van het eindresultaat.

MPG produceert en onderhoudt crossmediaplatforms, websites, apps, magazines, events en video’s. In de eigen foto- en filmstudio, de Today Studio’s, ontwikkelt MPG jaarlijks meer dan 1.000 foto- en videoproducties. MPG werkt onder andere voor A-merken zoals Ahold, Hertog IJs, Nederlandse Spoorwegen, Espria, Rituals en Rabobank. Het hoofdkantoor staat in Amstelveen. Internationaal opereert MPG onder de naam MPG.Concepts met een kantoor in New York.

www.mpg.today

Over MPG.Group

MPG.Group is een internationaal bureaunetwerk met kantoren in Amsterdam, Amstelveen en New York. Vanuit één contactpunt ondersteunen de bureaus merken fullservice bij hun marketing- en communicatie-uitdagingen. De groep zal blijven uitbreiden en bestaat nu uit de contentmarketingbureaus MPG Nld, MPG.Concepts (New York) en de socialmediabureaus SOCIAL.INC en The Social Club.

Omdat consumenten verwachten dat merken een relevante bijdrage leveren in hun leven en aan de maatschappij, drijft de MPG.Group op de visie ‘Brands can do better’. Het bureaunetwerk ondersteunt merken om echt en langdurig contact, een hechte connectie, met hun doelgroepen te maken. Met één doel, merken futureproof maken: ‘Connect today. Matter tomorrow.’ Vanuit deze futureproof strategie ontwikkelt MPG.Group, middelenvrij, concepten, content, (live-)events, platformen en nieuwe businessmodellen.

De gezamenlijke bureaus werken onder andere voor Ahold, Akzo Nobel, AS Watson, Bloemenbureau Holland, De Efteling, Eneco, Gall&Gall, Holland Casino, IKEA Foundation, Nederlandse Spoorwegen, PWN, Rituals, Sennheiser, Techniek Nederland, Rabobank, Unilever en Wellant College.

www.mpg.group
 


Onlangs deden we een interview met Sonja Loth, oprichter van SOCIAL.INC en directeur strategie en innovatie van MPG.Group.

Kijk dat interview hier

 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

ARTIS werkt met UNLIKE aan TikTok-strategie

15-10-2025 | 12:35:54
Met deze samenwerking wil het dierenpark zich duurzaam positioneren op het platform, met content die aansluit bij de leefwereld van jongeren.

Havas Lemz ontwikkelt Doe je Updates-campagne voor EZ

15-10-2025 | 10:02:00
Cybercrime treft inmiddels bijna iedereen. Driekwart van de Nederlanders kreeg het afgelopen jaar te maken met online criminaliteit.

Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch van Makro

14-10-2025 | 17:39:00
Beide bureaus, onderdeel van IPG Mediabrands, worden verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van een gezamenlijke media- en creatiestrategie.

The Family ontwikkelt ledenwervingscampagne Follow The Money

14-10-2025 | 17:25:00
De campagne vormt het begin van een grotere serie gericht op ledenwerving en benadrukt dat het platform streeft naar 100.000 leden, het aantal dat nodig is om een krachtig tegenwicht te vormen tegen invloedrijke machtsposities in Nederland.

Dawn maakt merkcampagne voor Exact

14-10-2025 | 10:10:00
In de uitrol positioneert Exact zijn bedrijfssoftware als rustpunt in de hectiek van alledaags werk.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.