Milkshake Research doet grootschalig onderzoek naar impact van UX research

Goed nieuws voor iedereen die iets met digital doet: onderzoeksbureau Milkshake Research presenteert het eerste grootschalige onderzoek naar de impact van UX research op organisaties in Nederland. In de UX Research Monitor 2020 staan alle unieke en actiegerichte uitkomsten.

Als vakgebied komt UX research pas net om de hoek kijken en voor veel organisaties is het nog geen standaard kost. Toch is écht begrijpen wat je gebruikers willen belangrijker dan ooit, zeker vanwege COVID-19 en de daarmee versnelde digitalisering. UX research verbetert immers je besluitvorming, maakt je designprocessen efficiënter en zorgt dat je de plank niet misslaat bij het introduceren van nieuwe producten of diensten. Bovendien helpt het je op conversie te sturen. 

Logischerwijs investeren steeds meer organisaties in UX research. Maar ondanks de toenemende populariteit is nog vrij weinig bekend over de impact van UX research op de strategie en bedrijfsresultaten. De UX Research Monitor 2020 brengt hier verandering in.

Het Nederlandse onderzoek is uitgevoerd onder meer dan 350 professionals in design, development, digital strategy en marketing. Het legt uit hoe UX research de basis legt voor je user-centered strategy, wat de voordelen zijn voor je organisatie en hoe je UX research het best kan implementeren - inclusief best practices. Ook op de toekomst van UX research gaat het report dieper in.

Nadia Tammes Buirs, Managing Director, Milkshake Research: “Als onderzoeksbureau is Milkshake Research niet alleen digitaal dienstverlener - we staan echt middenin de UX research community. Die kennis willen we delen, zeker in deze moeilijke tijd waarin begrip van de eindgebruiker zo belangrijk is. De inzichten uit de UX Monitor stellen bedrijven in staat om hun eigen UX research-praktijk te vergelijken met die van andere organisaties. En als blijkt dat er nog meer te halen valt? Dan helpen we ze daar graag bij.”

Kortom, de UX Research Monitor 2020 is feitelijk verplichte kost voor iedereen van designer tot digital strategist. Hebben? Download het gratis report hier.

www.milkshake-research.nl

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

ARTIS werkt met UNLIKE aan TikTok-strategie

15-10-2025 | 12:35:54
Met deze samenwerking wil het dierenpark zich duurzaam positioneren op het platform, met content die aansluit bij de leefwereld van jongeren.

Havas Lemz ontwikkelt Doe je Updates-campagne voor EZ

15-10-2025 | 10:02:00
Cybercrime treft inmiddels bijna iedereen. Driekwart van de Nederlanders kreeg het afgelopen jaar te maken met online criminaliteit.

Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch van Makro

14-10-2025 | 17:39:00
Beide bureaus, onderdeel van IPG Mediabrands, worden verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van een gezamenlijke media- en creatiestrategie.

The Family ontwikkelt ledenwervingscampagne Follow The Money

14-10-2025 | 17:25:00
De campagne vormt het begin van een grotere serie gericht op ledenwerving en benadrukt dat het platform streeft naar 100.000 leden, het aantal dat nodig is om een krachtig tegenwicht te vormen tegen invloedrijke machtsposities in Nederland.

Dawn maakt merkcampagne voor Exact

14-10-2025 | 10:10:00
In de uitrol positioneert Exact zijn bedrijfssoftware als rustpunt in de hectiek van alledaags werk.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Pie Kamau

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.