[Onderzoek] Jellow: groeiende vraag naar gespecialiseerde freelancers

De vraag naar gespecialiseerde freelancers is enorm groeiende. Dit concludeert Jellow op basis van een onderzoek bij haar 42.000 ingeschreven freelancers. Dit komt doordat bedrijven nu vaker projectmatig werken en hiervoor een freelancer inhuren.

Het aantal freelance opdrachten binnen web- en app-development steeg met 106 procent. De vraag naar online specialisme steeg met 373 procent ten opzichte van voor de corona-uitbraak.  

Lars Evers, CEO Jellow Nederland: “Dit is erg positief natuurlijk, in vergelijking met de eerdere berichten waaruit bleek dat het aantal freelance opdrachten erg gedaald zijn. Binnen Jellow is de vraag naar specialisten in web- en app-development over het algemeen populair. Maar juist in deze tijd merken we vooral de vraag naar online specialismen ook stijgt, zoals SEA-, SEO-, Facebook-, en content marketeer is groot. Waar we bij Jellow met name trots op zijn is dat de meeste freelancers in deze schaarse vakgebieden in onze netwerk zitten.”

Tijdens de start van de corona-uitbraak sneden bedrijven als eerst in freelance contracten en werden deze taken zo goed als het kon verdeeld onder vaste medewerkers. De flexibele werkvorm werkte op dat moment voor veel freelancers tegen en zij zagen hun inkomsten dalen. Maar nu nog geen jaar later blijken de rollen omgedraaid te zijn en is er juist meer dan ooit vraag naar freelance specialisten.

www.jellow.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

EssenceMediacom verspreidt appeltaartgeur in OOH

16-09-2025 | 10:18:50
10 Out-of-Home spectaculars worden omgevormd tot verpakkingen van Koopmans Appeltaartmix en voorzien van een speciaal ontwikkelde geur

KNVB verlengt samenwerking met ON A DAILY BASIS

16-09-2025 | 09:00:00
Het bureau blijft als Official Creative Supplier verantwoordelijk voor campagnes die nieuwe generaties voetballers en fans inspireren.

BMW start wereldwijde campagne voor iX3

15-09-2025 | 15:51:00
BMW heeft samen met Jung von Matt HAMBURG een internationale campagne gelanceerd rond de introductie van de BMW iX3.

Supermarkt Dirk benadrukt betaalbaarheid met Telegraaf-bijlage

15-09-2025 | 14:05:00
Supermarktketen Dirk heeft een bespaarbijlage uitgebracht in De Telegraaf. Daarmee speelt de keten in op de discussie over koopkracht en prijzen

Univé Zakelijk kiest Zandbeek na creatieve pitch voor zakelijke marketingcampagnes

15-09-2025 | 12:31:00
Verzekeraar Univé heeft na een pitch Zandbeek verkozen als creatief bureau voor zakelijke marketingcampagnes en content
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.