Ogilvy Social.Lab Amsterdam wint global pitch International Volleyball Federation

De International Volleyball Federation (FIVB) heeft WPP’s Ogilvy Social.Lab geselecteerd als strategisch en creatief lead agency om de wereldwijde merkcommunicatie, de mediastrategie en -planning te verzorgen in aanloop naar het wereldkampioenschap volleybal in 2022. De pitch omvatte 17 bureaus, waaronder het Londense Saatchi & Saatchi en AKQA (binnenkort AKQA Group).  

De meerjarenopdracht omvat positionering, merkstrategie, design, digital en social communicatie - alsmede de creatieve ontwikkeling van verschillende campagnes en de bijbehorende media-aankoop - in de aanloop naar het FIVB Wereldkampioenschap Volleybal voor mannen en vrouwen in 2022.

Met meer dan 770 miljoen fans wereldwijd, is volleybal de nummer 2 meest populaire teamsport ter wereld (een met basketbal gedeelde tweede plek, na voetbal), volgens Nielsen consumentenonderzoek. Binnen de sport speelt gendergelijkheid een belangrijke rol, 84% van de fans is sterk geïnteresseerd in zowel het mannen- als vrouwenvolleybal.  

FIVB schreef de pitch afgelopen zomer uit voor 17 internationale bureaus, met de ambitie om van volleybal een wereldwijd merk te maken.

Fernando Lima, secretaris-generaal van de Fédération Internationale de Volleyball: "De FIVB is verheugd om samen te werken met Ogilvy Social.Lab als ons belangrijkste strategische en creatieve bureau om onze sport te promoten op de weg naar het FIVB Wereldkampioenschap Volleybal 2022. Het is onze ambitie om van dit tournooi het meest populaire en boeiende evenement van 2022 te maken op het veld, op de tribunes en digitaal. Volleybal wordt op elk continent gespeeld door spelers van alle leeftijden en achtergronden. Het is een van de meest geliefde sporten ter wereld met honderden miljoenen enthousiaste fans. Het potentieel van volleybal is enorm en we willen dat met deze samenwerking nog verder ontwikkelen.”

Ogilvy Social.Lab won de wereldwijde business na een volledig online pitchproces, waarbij de chemistry meetings, brainstormsessies en presentaties allemaal plaatsvonden via videocalls.

Tolga Büyükdoganay, Executive Creative Director bij Ogilvy Social.Lab:  "Het is een unieke kans om een nieuw merk te bouwen voor een sport - in plaats van een campagne te maken voor een sportmerk. Het creatieve lef en de ambitie van de FIVB zijn geweldig. We kunnen niet wachten om de communicatie voor volleybal en de kampioenschappen in al zijn verschijningsvormen te helpen realiseren".

De FIVB is in 1947 opgericht in Parijs. Tegenwoordig is het hoofdkantoor gevestigd in Lausanne, Zwitserland. Bij de FIVB zijn 222 nationale federaties aangesloten en daarmee is zij een van de grootste bestuursorganen binnen de sportwereld. De FIVB promoot alle vormen van volleybal via de wereldkampioenschappen en andere FIVB-competities. Het FIVB-wereldkampioenschap volleybal voor mannen in 2022 is in Rusland, terwijl de vrouwelijke editie in Nederland en Polen wordt georganiseerd.

Naast het Amsterdamse Ogilvy Social.Lab gaat het Londense Fifty Digital de campagne ondersteunen met social activations. Fifty Digital is een digital en social mediabureau dat is gespecialiseerd in sponsoring en sport.

www.ogilvy.nl
www.wpp.com

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bata Industrials presenteert internationale merkstrategie

26-09-2025 | 10:03:44
Bata Industrials heeft een wereldwijde merkpositionering gelanceerd onder de slogan Work safe. Live great.

ING start campagne rond verduurzamen woning

26-09-2025 | 09:21:36
De bank wil hiermee laten zien dat energiebesparende maatregelen niet alleen goed zijn voor het milieu, maar ook financieel voordeel kunnen opleveren.

Heinz introduceert Mr. Ridiculously Good in pastasauzecampagne

26-09-2025 | 09:07:00
Samen met VML The Cocktail en het merk Mr. Men Little Miss werd personage Mr. Ridiculously Good bedacht

[Vacatures] Springbok zoekt een Projectmanager Digital Marketing

26-09-2025 | 08:53:00
Springbok is per direct op zoek naar een Projectmanager Digital Marketing - Den Bosch

Bob Koigi: Techreuzen versterken greep op advertentiemarkt

26-09-2025 | 08:51:00
Nieuwe data tonen een industrie die zich concentreert rond drie techgiganten
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.