NRC introduceert podcastserie Boven Water

Nederland loopt grote risico’s door klimaatverandering. Maar onze toekomst hebben we deels zelf in de hand. Floor Boon en Maarten Dallinga onderzoeken in de zesdelige podcastserie Boven Water van de NRC wie aan zet zijn om ontwrichtend extreem weer zoveel mogelijk te voorkomen.

Extreem weer door klimaatverandering

Ernstige overstromingen, langdurige hittegolven, vernietigende natuurbranden. Ook Nederland heeft en krijgt te maken met extreem weer door klimaatverandering. In deze verhalende podcastserie vragen Floor Boon en Maarten Dallinga zich af welke klimaatscenario’s voor de komende decennia realistisch zijn en hoe ontwrichtend extreem weer nog zoveel mogelijk kan worden voorkomen.

In Zeeland duiken Maarten en Floor in het verhaal van de Watersnoodramp – op 1 februari 2023 zeventig jaar geleden. In Limburg delen slachtoffers van de overstromingen van 2021 hun indringende verhalen. En in Zuid-Frankrijk, dat volgens deskundigen het klimaat van de Nederlandse toekomst heeft, stuiten Floor en Maarten plots op een natuurbrand.

Boven Water

Terwijl een ruime meerderheid van de Nederlanders zich zorgen maakt over klimaatverandering, doet Nederland – net als de meeste andere landen – volgens deskundigen te weinig om ontwrichtend extreem weer zoveel mogelijk te voorkomen. Wie is of zijn aan zet? Overheden, grote bedrijven, burgers? In Boven Water onderzoeken Maarten en Floor of we als samenleving kunnen veranderen en hoe we dat kunnen doen.

Boven Water is vanaf 18 januari te beluisteren in alle podcastapps. 

www.nrc.nl/bovenwater


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Blue Band en De Ruijter lanceren TikTok-serie

03-11-2025 | 15:28:00
Blue Band en De Ruijter slaan de handen ineen voor een gezamenlijke social-first campagne: Het Lekkerste Stel van Nederland.

Roorda ontwikkelt campagne Handig, van de Belastingdienst

03-11-2025 | 15:14:00
De Belastingdienst start een campagne waarin vragen en twijfels van burgers en ondernemers centraal staan.

Aidem agency creëert socialserie voor ICI PARIS XL

03-11-2025 | 14:48:00
Met het format wil het merk de wereld van beauty en lifestyle dichter bij de belevingswereld van Gen Z en jonge Millennials brengen.

Genomineerden Gouden Loeki Q3 zijn bekend

03-11-2025 | 10:27:00
Kruidvat is twee keer genomineerd met campagnes rond duurzaamheid en beauty. Ook de commercial van de Politie en Omroep MAX springt in het oog

Intertoys viert Sinterklaas met grote speelgoedavonturen

03-11-2025 | 10:17:00
De commercial en de socialcampagne zijn ontwikkeld met socialmedia-agency Modern Citizens en digital activatiebureau Engaged.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.