NFF benoemt Gunay Uslu als opvolger van Ruurd Bierman

Het Nederlands Film Festival (NFF) heeft Gunay Uslu benoemd tot voorzitter van de Raad van Toezicht. Uslu, voormalig staatssecretaris Cultuur en Media en huidig CEO van Corendon, treedt in december aan. Zij volgt Ruurd Bierman op, die na een termijn van acht jaar afscheid neemt.

De Raad van Toezicht ziet toe op de Stichting en het collegiaal bestuur, bestaande uit artistiek directeur Ido Abram en zakelijk directeur Marjolijn Bronkhuyzen. Zowel de Raad als de directie spreken hun dank uit voor de inzet van Bierman en kijken uit naar de samenwerking met Uslu.

Nieuwe voorzitter met ervaring in cultuur en media

Gunay Uslu: “Film is leven, en het leven is soms net een film. Film bereikt en raakt ontzettend veel mensen. Het Nederlands Film Festival is bij uitstek de plek om deze makers aandacht, erkenning en een podium te geven. Als nieuwe voorzitter van de RvT wil ik me daar ook voor inzetten: ruim baan voor de creativiteit van regisseurs, de inventiviteit van producers, het talent van acteurs en al die anderen die onze films mogelijk maken.” 

Festivaldirecteuren Ido Abram en Marjolijn Bronkhuyzen benadrukken haar waardevolle ervaring: “Gunay Uslu kent de filmwereld bijzonder goed mede dankzij haar ervaring als staatssecretaris Cultuur en Media. Ze heeft hart voor de makers en was de grote voorvechter voor fair pay en fair practice in de culturele wereld. Met haar passie voor film en cultuur en haar strategische visie is Gunay de ideale voorzitter om het Nederlands Film Festival te versterken en verder uit te bouwen, zowel inhoudelijk als financieel.”

Samenstelling Raad van Toezicht

Met Uslu als voorzitter bestaat de Raad van Toezicht verder uit vicevoorzitter Michael de Kruijf, Christian Bout, Jacqueline Lampe, Michael Middelkoop, Laurette Schillings en Cathrien Tromp.

Achtergrond Gunay Uslu

Gunay Uslu (1972) is cultuurhistoricus, zakenvrouw en voormalig politicus. Ze promoveerde aan de Universiteit van Amsterdam en werkte daar als lector. Ook was zij betrokken bij museale projecten in Amsterdam. In 1997 richtte zij mede Corendon op, waar zij verantwoordelijk was voor hotelontwikkeling. In januari 2022 werd zij staatssecretaris Cultuur en Media, met onder meer focus op fair pay in de culturele sector en steun voor onafhankelijke journalistiek. Eind 2023 keerde zij terug als CEO van Corendon.

NFF 2025

Het Nederlands Film Festival wordt in 2025 voor de 45e keer georganiseerd in Utrecht, van 26 september tot en met 3 oktober. Het festival biedt een podium aan de volle breedte van de Nederlandse film, series en documentaires en legt nadruk op dialoog, talentontwikkeling en verbeeldingskracht.

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

JCDecaux stelt Lars Griffioen aan als commercieel directeur

12-09-2025 | 14:24:46
JCDecaux Nederland benoemt per 1 november 2025 Lars Griffioen tot commercieel directeur. Hij volgt Walter Kraus op

Joanne Parker Non-Executive Director Cognito

11-09-2025 | 14:18:00
Zij maakt daarmee deel uit van de Global Board van Cognito Group. Het communicatiebureau richt zich op de financiële sector

Tanya Leedekerken start bij Boomerang

11-09-2025 | 09:10:44
Zij treedt toe tot het Executive Committee van Publicis Groupe Netherlands en rapporteert in haar rol aan Isabelle Dacz

Hannah Sterke: Het werk voelt jong, vernieuwend, opvallend en heel eigen

10-09-2025 | 16:09:00
Hannah Sterke en Nina Mispelblom Beyer stapten op 1 augustus 2025 als creatieven over van TBWA\Neboko naar ACE. We spreken het duo over hun overstap, prijswinnend werk en hun toekomstplannen

Lisette Samplonius: Coca-Cola werkt al 20 jaar met ons

10-09-2025 | 12:56:00
Finally an Agency viert dit jaar haar twintigjarig bestaan. Bas Vlugt van Marketing Report ging langs bij Lisette Samplonius in Berkel en Rodenrijs


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

KNVB verlengt samenwerking met ON A DAILY BASIS

16-09-2025 | 09:00:00
Het bureau blijft als Official Creative Supplier verantwoordelijk voor campagnes die nieuwe generaties voetballers en fans inspireren.

BMW start wereldwijde campagne voor iX3

15-09-2025 | 15:51:00
BMW heeft samen met Jung von Matt HAMBURG een internationale campagne gelanceerd rond de introductie van de BMW iX3.

Supermarkt Dirk benadrukt betaalbaarheid met Telegraaf-bijlage

15-09-2025 | 14:05:00
Supermarktketen Dirk heeft een bespaarbijlage uitgebracht in De Telegraaf. Daarmee speelt de keten in op de discussie over koopkracht en prijzen

Univé Zakelijk kiest Zandbeek na creatieve pitch voor zakelijke marketingcampagnes

15-09-2025 | 12:31:00
Verzekeraar Univé heeft na een pitch Zandbeek verkozen als creatief bureau voor zakelijke marketingcampagnes en content

[Vacatures] iO zoekt een Marketing Strateeg

15-09-2025 | 08:50:00
iO is per direct op zoek naar Marketing Strateeg - Campus Den Bosch
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.