NFF benoemt Gunay Uslu als opvolger van Ruurd Bierman

Het Nederlands Film Festival (NFF) heeft Gunay Uslu benoemd tot voorzitter van de Raad van Toezicht. Uslu, voormalig staatssecretaris Cultuur en Media en huidig CEO van Corendon, treedt in december aan. Zij volgt Ruurd Bierman op, die na een termijn van acht jaar afscheid neemt.

De Raad van Toezicht ziet toe op de Stichting en het collegiaal bestuur, bestaande uit artistiek directeur Ido Abram en zakelijk directeur Marjolijn Bronkhuyzen. Zowel de Raad als de directie spreken hun dank uit voor de inzet van Bierman en kijken uit naar de samenwerking met Uslu.

Nieuwe voorzitter met ervaring in cultuur en media

Gunay Uslu: “Film is leven, en het leven is soms net een film. Film bereikt en raakt ontzettend veel mensen. Het Nederlands Film Festival is bij uitstek de plek om deze makers aandacht, erkenning en een podium te geven. Als nieuwe voorzitter van de RvT wil ik me daar ook voor inzetten: ruim baan voor de creativiteit van regisseurs, de inventiviteit van producers, het talent van acteurs en al die anderen die onze films mogelijk maken.” 

Festivaldirecteuren Ido Abram en Marjolijn Bronkhuyzen benadrukken haar waardevolle ervaring: “Gunay Uslu kent de filmwereld bijzonder goed mede dankzij haar ervaring als staatssecretaris Cultuur en Media. Ze heeft hart voor de makers en was de grote voorvechter voor fair pay en fair practice in de culturele wereld. Met haar passie voor film en cultuur en haar strategische visie is Gunay de ideale voorzitter om het Nederlands Film Festival te versterken en verder uit te bouwen, zowel inhoudelijk als financieel.”

Samenstelling Raad van Toezicht

Met Uslu als voorzitter bestaat de Raad van Toezicht verder uit vicevoorzitter Michael de Kruijf, Christian Bout, Jacqueline Lampe, Michael Middelkoop, Laurette Schillings en Cathrien Tromp.

Achtergrond Gunay Uslu

Gunay Uslu (1972) is cultuurhistoricus, zakenvrouw en voormalig politicus. Ze promoveerde aan de Universiteit van Amsterdam en werkte daar als lector. Ook was zij betrokken bij museale projecten in Amsterdam. In 1997 richtte zij mede Corendon op, waar zij verantwoordelijk was voor hotelontwikkeling. In januari 2022 werd zij staatssecretaris Cultuur en Media, met onder meer focus op fair pay in de culturele sector en steun voor onafhankelijke journalistiek. Eind 2023 keerde zij terug als CEO van Corendon.

NFF 2025

Het Nederlands Film Festival wordt in 2025 voor de 45e keer georganiseerd in Utrecht, van 26 september tot en met 3 oktober. Het festival biedt een podium aan de volle breedte van de Nederlandse film, series en documentaires en legt nadruk op dialoog, talentontwikkeling en verbeeldingskracht.

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

TEAM LEWIS stelt Jennifer Vogels aan als Managing Director

25-08-2025 | 09:21:50
Zij krijgt de leiding over de vestigingen in Amsterdam en Eindhoven en richt zich op de verdere groei van het klantportfolio en het versterken van de dienstverlening.

Recensie: #AI We're F*cked

19-08-2025 | 21:39:00
Zonder blasé te willen overkomen: vrijwel alles wat er in het boek staat, wist ik al. Toch staan er leuke dingen in #AI We're F*cked.

Edward van de Ridder vertrekt bij Alfred

18-08-2025 | 11:16:00
Van de Ridder kwam in 2017 bij Alfred om de verschuiving naar digital en activatie te versnellen:

ACE haalt Nina Mispelblom Beyer en Hannah Sterke binnen

14-08-2025 | 09:59:00
Na pitchsuccessen voor onder andere Schiphol, HAK, CZ, Samsung en Thuisbezorgd.nl wil ACE zijn positie als lead agency voor moderne merken versterken.

RA*W: De vervanging van jong talent door AI

13-08-2025 | 15:30:48
AI als vervanger van jong talent voelt wat ons betreft niet als een toekomstbestendige toepassing, AI negeren overigens al helemaal niet


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

ACM start campagne over rechten gebruikers online platforms

26-08-2025 | 09:21:00
Veel gebruikers van online platforms weten weinig over hun rechten onder de Europese Digital Services Act (DSA). Dat blijkt uit onderzoeken die de Autoriteit Consument & Markt (ACM) tussen 2023 en 2025 liet uitvoeren.

Finally an Agency brengt Share a Coke van Coca-Cola tot leven met OOH specials

26-08-2025 | 09:15:00
De campagne, gericht op Gen Z, draaide om het terugbrengen van offline momenten van verbinding in een tijd waarin digitaal contact vaak de boventoon voert.

Bob Koigi: Waarom merken gaming niet meer kunnen negeren

25-08-2025 | 15:03:49
Het publiek ziet er vandaag de dag anders uit dan twintig jaar geleden. Volwassenen boven de 50 jaar vormen bijna 30 procent van alle gamers in de VS

Wilde Ganzen zet in op herpositionering met Henry Handsome

25-08-2025 | 12:47:31
Henry Handsome en Wilde Ganzen hebben samen de landelijke actieweek De Wilde Week gelanceerd

Anne Stokvis: Creatieve vrijheid is geen vrijbrief voor toondoofheid

25-08-2025 | 12:35:00
[Column] Creative Director N=5 over de ophef rondom de Walibi Halloween campagne
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.