Natwerk ontwikkelt campagne sportcollectie Ace & Tate

Ace & Tate, het duurzame en innovatieve merk dat sinds 2013 brillen en accessoires maakt, heeft een sportcollectie gelanceerd. Alle brillen worden volledig in Amsterdam ontworpen, zo kunnen de brillen van hoogwaardige kwaliteit zijn met transparante prijzen.

De lancering van de sportlijn is een logische stap in de groei van het bedrijf. Waar sportbrillen meestal functie boven fashion stellen, biedt Ace & Tate nu een praktische en modieuze bril voor tijdens het sporten. Met een strak, minimalistisch design, verwisselbare glazen en helder zicht. Voor de lancering heeft Ace & Tate de handen ineengeslagen met Natwerk.

Ace & Tate is er voor de nieuwe generatie. De generatie die lekker recht door zee is, altijd toegankelijk, vooral niet te serieus en er verzorgd en goed uit wil zien. De doelgroep van Ace & Tate vindt de outfit misschien wel belangrijker dan de sport. Het is de aan het materiaal mag het niet liggen mentaliteit. Zo zagen we dat wielrennen tijdens corona ontzettend populair werd, wat een enorme run op luxe wielergear gaf. We hoeven geen prof te zijn om eruit te zien als prof. Dus je hoeft helemaal niet te kunnen skiën of snowboarden om er alsnog goed uit te zien op de piste. En je hoeft niet de nieuwe Tom Dumoulin te zijn om een mooie fietsbril te hebben. Het past bij de toon die Ace & Tate en Natwerk graag uitdragen, niet al te serieus en met een knipoog, met een herkenbaar inzicht uitvergroot.

Campagne

Het brillenmerk wil mensen aanmoedigen om dingen vanuit een ander perspectief te bekijken. Met de campagne worden mensen gevierd die zelfverzekerd genoeg zijn voor wat zelfspot. Omdat Ace & Tate niet alleen een nieuw product maar ook een nieuwe categorie geïntroduceerd heeft is er eerst een teasefase ontwikkeld. Om het product een verrassing te houden heeft Natwerk de dragers zonder bril afgebeeld. Na een weekje skiën in de zon, zit de bril afdruk nog op hun gezicht.

Vervolgens heeft Natwerk in samenwerking met social bureau Unlike en productiehuis Sticky Stuff een launch video gecreëerd en vijf tiktoks om de collectiecategorie te lanceren. Hier zien we de sporters in onverwachte situaties met de sportbril op. De video en TikToks zijn geïnspireerd door verschillende TikTok trends, zoals: actual vs. reality en you’re wonder how I got here. Hiermee leggen we de mogelijkheid open om in de toekomst verder door te gaan op dit domein.

www.natwerk.nl

www.aceandtate.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Genomineerden Gouden Loeki Q3 zijn bekend

03-11-2025 | 10:27:00
Kruidvat is twee keer genomineerd met campagnes rond duurzaamheid en beauty. Ook de commercial van de Politie en Omroep MAX springt in het oog

Intertoys viert Sinterklaas met grote speelgoedavonturen

03-11-2025 | 10:17:00
De commercial en de socialcampagne zijn ontwikkeld met socialmedia-agency Modern Citizens en digital activatiebureau Engaged.

[Vacatures] Crocodile Agency zoekt een Social Media Manager

03-11-2025 | 08:03:00
Crocodile Agency is per direct op zoek naar Social Media Manager - Full-time / Part-time · Amsterdam

[Vacatures] Brand Builders zoekt een Projectmanager

03-11-2025 | 07:39:00
Brand Builders is per direct op zoek naar Projectmanager

NCTV en Havas Lemz lanceren campagne Denk vooruit

03-11-2025 | 06:00:00
Consumenten worden zelfstandiger, terwijl hun vertrouwen in merken verder afneemt. De winnaars zijn volgens Havas de merken die dynamic adaptability tonen
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.