Nathalie Peters en Marc Gooijer lanceren FRISK Agency - Michiel van der Ven heeft dagelijkse leiding

Drie jaar na het lanceren van the in-housing company MORGENFRISK starten Nathalie Peters en Marc Gooijer een tweede bedrijf. Met digitaal marketingbureau FRISK Agency gaan de ondernemers zich specifiek richten op de mkb-sector. De uitbreiding is een reactie op de toenemende vraag van bedrijven uit het midden- en kleinbedrijf naar begeleiding bij hun digitale transformatie. De dagelijkse leiding van FRISK komt in handen van Michiel van der Ven, die sinds begin 2021 werkzaam is in het team van MORGENFRISK.

Digital roots in advertisingland

Nathalie Peters en Marc Gooijer hebben beiden hun digital roots in advertisingland liggen. Na meer dan 15 jaar voor grote mediabureaugroepen als Mediabrands en uitgeverijen als Talpa Network te hebben gewerkt, richtten zij in januari 2020 MORGENFRISK op. Inmiddels werken er 13 specialisten op het gebied van data, marketing, advertising en techniek bij het bureau dat gespecialiseerd is in in-housing en voor de grootste A-merken van Nederland werkt, waaronder ING-bank, Jumbo, ID&T en Feyenoord. Om eigen in-house talent te behouden en te laten doorgroeien krijgt Michiel van der Ven de dagelijkse leiding.

Marc Gooijer: “Michiel heeft zich de afgelopen twee jaar sterk ontwikkeld en we willen hem de mogelijkheid geven om zijn talent verder door te ontwikkelen. We kijken er naar uit om samen met hem FRISK verder te laten groeien.” 

Luxepositie

Door de toenemende aanvragen vanuit de MKB-sector zijn Nathalie Peters en Marc Gooijer gaan nadenken over het oprichten van een tweede bureau. Nathalie Peters: “De vraag vanuit het mkb wijkt af van onze MORGENFRISK-propositie. Het mkb is een totaal andere doelgroep. Voor velen van hen is in-housing (nog) te ver weg. De online marketingambities zijn net zo groot, maar de wijze waarop zij ondersteund moeten worden, vereist een compleet andere aanpak. Na een aantal cases en prettige samenwerkingen is zusje FRISK geboren. Een digitaal marketingbureau met een team vol specialisten dat aan de (praktische) behoeften en met de budgetten van ondernemers in het MKB gaat werken.”

Marc Gooijer: “Dat we bij de officiële lancering al meteen voor tien klanten in de automotive-, vastgoed- en wervings- en selectiebranche werken, voelt zeker na de uitdagende start die we met MORGENFRISK door de pandemie hadden als een extra luxepositie.”

Meer omzet en betere marges voor Honda Nederland

Een van die opdrachtgevers is Honda Nederland met meerdere vestigingen in heel Nederland. De autodealer benaderde Peters en Gooijer in 2022 met de vraag hen te helpen met het verbeteren van de conversiefunnels van het dealernetwerk in Nederland om zo ook online meer leads en betere marges te realiseren. Michiel van der Ven: “In de drie maanden dat we vanuit Honda Retail Media Services samenwerken, zien we al goede resultaten. Denk aan 35 procent meer conversies op SEA-campagnes en 37 procent besparing op mediakosten. En we blijven resultaat boeken. Ja, daar zijn we trots op, maar waar ik vooral ook blij mee ben, is de open communicatie met de klant. We horen terug dat we hier anders in zijn.”

Marc Gooijer: “Door onze jarenlange ervaring in het advertisingdomein komen we met nieuwe inzichten die we vertalen naar businessopportunities. We geven inzicht in datastromen en door de juiste tools te gebruiken, halen we veel meer rendement uit de online marketingcampagnes van onze klanten.” 

www.friskagency.com

www.morgenfrisk.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

SuperRebel en Bruut ontwikkelen Europese campagne voor Goliath Games

18-12-2025 | 22:53:05
SuperRebel Agency en Bruut hebbben een Europese online campagne ontwikkeld voor Goliath Games en het kaartspel Shit Happens

CANAL+ zet cinema centraal in campagne TANGO

18-12-2025 | 11:22:00
Met de campagne benadrukt het concern zijn langdurige band met de filmindustrie en positioneert het zich als partner binnen het creatieve proces van film.

Coca-Cola en FIFA starten FIFA World Cup Trophy Tour

18-12-2025 | 10:14:10
De wereldwijde tour biedt fans de kans om de originele WK-trofee te zien in aanloop naar het WK voetbal van 2026

LINDA. breidt portfolio uit met LINDA.mini

18-12-2025 | 09:40:00
Met deze uitbreiding richt het mediabedrijf zich op aanstaande moeders en ouders van kinderen van 0 tot en met 4 jaar.

Draft Digital en FarmCamps lanceren Geen stress, wel kippen

18-12-2025 | 09:28:00
De campagne speelt in op het gevoel dat gezinsvakanties vaak minder ontspannen zijn dan vooraf gehoopt.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.