N=5 ontwikkelt campagne ABN Amro

N=5 heeft een campagne ontwikkeld waarbij getoond wordt dat ABN Amro nog steeds dichtbij is.

In de campagne staat een man centraal die door omstandigheden zijn financiën even niet op orde heeft. In de digitale tools van de bank heeft hij zich nooit verdiept. Hoogste tijd om die inhaalslag te maken. Gelukkig is ABN AMRO ook in de digitale wereld dichtbij. En wordt hij geholpen door een deskundige adviseur van de bank. Met als resultaat dat hij zelfs een beetje doorslaat in zijn enthousiasme. Hij betaalt zelfs met zijn horloge, tot verbazing van zijn dochter. Met wat hulp van ABN AMRO omarmt de man de wereld van nu.

Digitale wereld

De wereld digitaliseert. En ABN AMRO digitaliseert mee. Daarom verandert de manier waarop de bank haar klanten bedient. Klanten kunnen nu namelijk (bijna) alle dagelijkse bankzaken makkelijk zelf online regelen. Waar zij in hun leven ook staan. En kom je er niet uit, dan staat ABN Amroje graag persoonlijk te woord. Je bank is in deze tijd dichtbij.

Sanne van der Bie, communicatiemanager bij ABN Amro: “ABN Amro wil haar klanten ondanks de digitalisering op een persoonlijke en relevante wijze bedienen. Via deze campagne willen we laten zien dat ABN AMRO door de digitalisering misschien wel dichterbij is dan ooit. En mensen stimuleren onze digitale tools te gebruiken.”

Van digitale wees tot koning digitaal 

Om de campagne letterlijk een herkenbaar gezicht te geven speelt de man ook een rol in de verdere campagne. In social video’s en display adviseert de man met trots en enthousiasme zijn familieleden over de digitale mogelijkheden van ABN Amro. Want of je nu studeert, samenwoont, een huis bezit of kinderen krijgt, je bankzaken regel je makkelijk zelf.

Thijs Bontje, Creative Partner N=5: “We hebben gespeeld met het inzicht dat wanneer iets oudere mensen nieuwe technologie eenmaal onder de knie hebben, ze vaak zo trots zijn dat ze er vol in opgaan en het met hun omgeving willen delen. Nieuwe technologie blijkt dan toch makkelijker dan gedacht en wordt helemaal omarmd. Dat is ook zo met digitaal bankieren.”

www.nis5.nl
www.abnamro.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Vacatures] Alfred zoekt een Senior Producer

24-09-2025 | 08:00:00
Alfred  is per direct op zoek naar een Senior Producer - Full-time · Amsterdam

SuperRebel.Agency ontwikkelt internationale merkfilm VGP

23-09-2025 | 11:01:42
Het project vormt het centrale onderdeel van een campagne die deze week in achttien landen start

[Vacatures] DPG Media zoekt een Redacteur Video Qmusic

23-09-2025 | 09:27:00
DPG Media is per direct op zoek naar Redacteur Video Qmusic - Amsterdam

Joe Public en ALDI benadrukken bekroonde kwaliteit in campagne

23-09-2025 | 09:04:00
Joe Public Amsterdam heeft voor ALDI een vervolg ontwikkeld in de Fans van Voordeel-campagne.

ARA Creative Agency ontwikkelt campagne Sok je mee

22-09-2025 | 15:54:22
Op Wereld Alzheimer Dag presenteert Team Alzheimer de campagne Sok je mee. Doel is zoveel mogelijk Alzheimer Socks te verkopen
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.