N=5 ontwikkelt eerste campagne voor Picnic: Het enorme voordeel van het kleine wagentje

Picnic lanceert deze week haar eerste campagne, waarbij we ‘het enorme voordeel van het kleine wagentje’ ontdekken. Een eigenzinnige, unieke propositie die past bij Nederlands snelst groeiende online supermarkt. Met in de hoofdrol het kenmerkende Picnic wagentje. De campagne is ontwikkeld door N=5.

Dat Picnic enorm aan het groeien is, is geen geheim. Inmiddels bezorgen ruim 2.000 elektrische bezorgwagentjes dagelijks de boodschappen bij meer dan een miljoen mensen. De campagne richt zich op het voordeel dat achter Picnic schuilt: het enorme voordeel van geen winkels. Hierdoor kan de online supermarkt haar producten niet alleen duurzamer, verser en goedkoper bezorgen dan reguliere supermarkten, maar ook nog eens altijd gratis. Met de nieuwe introductiecampagne ‘Het enorme voordeel van het kleine wagentje’ wordt daar invulling aan gegeven.


Magic to reality

Het Picnic wagentje is een van Picnic’s sterkste brand assets. Maar het werkt niet alleen sterk op merkherkenning en sympathie, het levert ook enorm veel voordelen op. In de nieuwe campagne neemt het iconische Picnic wagentje de klant mee door deze magische wereld van Picnic.

Thijs Bontje, Creative Partner N=5: "We zagen dat het typische grappige Picnic wagentje bij klanten, en vooral hun kinderen, enorm populair is. Alsof de ijscoman je straat in komt rijden. Een ijzersterke emotie. En dat gevoel hebben we in de campagne groot gemaakt onder het thema ‘Supermarkt op Wielen’. Niet alleen in advertising, maar ook in content en social bouwen we de wondere wereld van het wagentje steeds verder uit en nemen klanten mee op reis langs de enorme voordelen van het kleine wagentje."

Groei

Michiel Muller, mede-oprichter van Picnic:We kunnen in Nederland nu bij zo’n 70% van alle huishoudens bezorgen. En met deze campagne vertellen we ons verhaal nog breder hoe je duurzaam tijd en kosten kunt besparen".

Picnic groeit de afgelopen komende jaren ook internationaal. Met deze campagne bouwt het merk aan een grotere propositie bekendheid in zowel Nederland, Duitsland als Frankrijk.

Simon Neefjes en Diederick Koopal begeleidde het proces aan klantzijde.

Credits

Picnic: Cristina Berta Jones | Evy Otto | Ruben Walschot | Clara Coelho | Lukas Michalitsch | Rosalinde Koll | Maria Kolster | Ron Mulder | N=5: Creatie Thijs Bontje, Alex Herwig, Mike Kleijnen | Productie Anna Bosscher | Strategie Ira Spits | Account Puck de Mol van Otterloo | Prod. Company FAT FRED | Regisseur Henry Littlechild | DOP Diego Indraccolo | Producer Suzanne Huisman | Offline Martin Heijgelaar | 3D + Online + Grading Coffee + TV London | Geluidsstudio + Muziek Sound Circus

www.picnic.nl
www.nis5.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: De toekomst van tv-metingen ligt in big data

05-09-2025 | 12:26:13
Door de explosie van streamingplatforms, on-demand content en gefragmenteerd kijkgedrag hebben traditionele meetmethoden moeite om het tempo bij te houden

Closed on Monday toont avontuur met De Koffiejongens

05-09-2025 | 09:27:58
Closed on Monday heeft voor De Koffiejongens een landelijke campagne ontwikkeld die de nieuwsgierige houding van het koffiemerk centraal stelt.

[Vacatures] TBWA zoekt een Brand Coordinator (NL)

05-09-2025 | 09:01:00
TBWA is per direct op zoek naar Brand Coordinator (NL) - Full-time  \  Amsterdam

Johan van der Zanden: Jeroen past perfect bij ons merk

04-09-2025 | 13:11:00
[Interview] Johan van der Zanden over de nieuwe supermarktmanager Daan, gespeeld door Jeroen van Koningsbrugge

Jeroen van Koningsbrugge supermarktmanager Daan Albert Heijn

04-09-2025 | 13:00:37
Albert Heijn heeft acteur Jeroen van Koningsbrugge gepresenteerd als het nieuwe gezicht in de reclamecampagnes.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.