Ministerie van Defensie werft via YouTube

Het Ministerie van Defensie komt met een YouTube-serie onder de naam Movie Makeovers. Via de YouTube-serie wil Defensie laten zien hoe het in het echt gaat bij gevechtseenheden.

Het Korps Mariniers, de Luchtmobiele Brigade, de Pantserinfanterie en de Pantsergenie staan centraal. Elke eenheid bekijkt een Hollywood-actiefilm vanuit hun eigen specialisme. Ze vertellen wat er niet klopt en laten vervolgens zien hoe zij het doen.
 
Door in te spelen op het interessegebied van actiefilms hoopt Defensie nog meer nieuwe jongeren te enthousiasmeren. De campagne is door KIEM Media geproduceerd met als reclamebureau Steam. De serie Movie Makeovers is te zien op het YouTube-kanaal van Werken bij Defensie. De campagne wordt via social video's in filmtrailerstijl aangejaagd.


 
Credits:

Klant: Ministerie van Defensie | Opdrachtgever: Kris Manders, Leontine Messaoudi-Dakriet, Klaas Daane Bolier | Bureau: Steam |Creatie: Olger Ypma en Patrick Wijnhoven | Strategie: Jari Kloppenburg | Account: Onno Gout, Veerle Koldijk, Sanne Slob |RTV: Cariola van Beek |Productiemaatschappij: KIEM Media |Regisseur: Joris Weerts | DOP: Stef Kwinten

www.rijksoverheid.nl
www.werkenbijdefensie.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikket campagne Bolletje: ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker

EssenceMediacom verspreidt appeltaartgeur in OOH

16-09-2025 | 10:18:50
10 Out-of-Home spectaculars worden omgevormd tot verpakkingen van Koopmans Appeltaartmix en voorzien van een speciaal ontwikkelde geur

KNVB verlengt samenwerking met ON A DAILY BASIS

16-09-2025 | 09:00:00
Het bureau blijft als Official Creative Supplier verantwoordelijk voor campagnes die nieuwe generaties voetballers en fans inspireren.

BMW start wereldwijde campagne voor iX3

15-09-2025 | 15:51:00
BMW heeft samen met Jung von Matt HAMBURG een internationale campagne gelanceerd rond de introductie van de BMW iX3.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.