Ministerie van Defensie werft via YouTube

Het Ministerie van Defensie komt met een YouTube-serie onder de naam Movie Makeovers. Via de YouTube-serie wil Defensie laten zien hoe het in het echt gaat bij gevechtseenheden.

Het Korps Mariniers, de Luchtmobiele Brigade, de Pantserinfanterie en de Pantsergenie staan centraal. Elke eenheid bekijkt een Hollywood-actiefilm vanuit hun eigen specialisme. Ze vertellen wat er niet klopt en laten vervolgens zien hoe zij het doen.
 
Door in te spelen op het interessegebied van actiefilms hoopt Defensie nog meer nieuwe jongeren te enthousiasmeren. De campagne is door KIEM Media geproduceerd met als reclamebureau Steam. De serie Movie Makeovers is te zien op het YouTube-kanaal van Werken bij Defensie. De campagne wordt via social video's in filmtrailerstijl aangejaagd.


 
Credits:

Klant: Ministerie van Defensie | Opdrachtgever: Kris Manders, Leontine Messaoudi-Dakriet, Klaas Daane Bolier | Bureau: Steam |Creatie: Olger Ypma en Patrick Wijnhoven | Strategie: Jari Kloppenburg | Account: Onno Gout, Veerle Koldijk, Sanne Slob |RTV: Cariola van Beek |Productiemaatschappij: KIEM Media |Regisseur: Joris Weerts | DOP: Stef Kwinten

www.rijksoverheid.nl
www.werkenbijdefensie.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

FCB ontwikkelt Pets Know Best-campagne voor Purina PRO PLAN

23-10-2025 | 15:37:00
De campagne is gebaseerd op een herkenbaar inzicht: huisdieren lijken een gezondere levenshouding te hebben dan veel mensen en weten vaak wat goed voor ons is.

Hotel L’Amour en Jumbo introduceren de campagne: Prijzenstorm

23-10-2025 | 12:03:00
Jumbo Supermarkten is gestart met de campagne Prijzenstorm, ontwikkeld door Hotel L’Amour. De actie speelt in op het herfstseizoen

TomTom brengt Tom by TomTom en campagne Good Drivers Only

23-10-2025 | 09:06:17
De introductie wordt ondersteund door de merkcampagne Good Drivers Only, ontwikkeld door Preacher Amsterdam.

Thuiswinkel.org en True Ideas samen tegen online aankoopfraude

21-10-2025 | 18:20:00
Omdat nepwebshops steeds professioneler worden, lanceert Thuiswinkel.org de bewustwordingscampagne Neem geen risico. Check het logo.

Happiness Amsterdam en Kennemerhart lanceren employer branding-campagne

21-10-2025 | 15:37:00
De campagne benadrukt de unieke waarde van werken met ouderen en speelt in op de groeiende vraag naar medewerkers in de ouderenzorg.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.