Melkunie kiest voor N=5

Melkunie heeft na een pitchprocedure gekozen voor N=5 als bureau voor haar hele merkportfolio. Komende tijd zullen zij samen werken aan een stevig brand platform dat het moedermerk en de submerken met elkaar verbindt en waarvandaan nieuwe concepten gelanceerd worden. Tegelijkertijd werken zij aan afzonderlijke campagnes voor de submerken.

Martijn van Amersfoort, senior brand manager Melkunie: “Op verschillende criteria bleek N=5 de beste partij voor ons. Met name op strategische denkkracht en creatieve kwaliteit hebben ze ons weten te overtuigen. Tijdens de pitch hebben ze samen met ons gezocht naar de beste route, waarbij ze ons ook durfden te challengen op reeds gemaakte keuzes. Daarnaast was er sprake van een goede chemie. Wat natuurlijk niet onbelangrijk is. We kijken uit naar een mooie samenwerking.”

Bastiaan van Weers, head of strategy N=5: “Melkunie is een prachtig merk om voor te mogen werken. Een echte local hero. Hun eigenzinnige blik op zuivel en de rijke merkhistorie zijn een mooie bodem om op voort te bouwen.”

Melkunie is een iconisch Nederlands zuivelmerk dat werd opgericht in 1872. Het merk werd bekend bij het Nederlands publiek door de campagne met Peer Mascini en de pay-off Al het goede komt van Melkunie-koeien. Het merk werd in 2001 van de markt gehaald en in 2012 geherintroduceerd. Melkunie heeft voor de komende jaren een ambitieus plan opgesteld om zowel Melkunie, als haar sterke submerken Protein en Breaker te laten groeien.

www.melkunie.nl
www.nis5.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Innocent en DCVF zetten superscanner opnieuw in

18-09-2025 | 15:46:00
Innocent en bureau DCVF hebben de superscanner ontwikkeld: een activatie die voorbijgangers koppelt aan een passende super smoothie

Ministerie en Monks starten campagne Blijf in beeld

18-09-2025 | 13:11:02
Het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) start samen met bureau Monks de campagne Blijf in beeld

[Vacancy] Initiative has a position for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative

18-09-2025 | 09:04:00
Initiative is directly looking for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative - Netherlands

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.