Mediabrands lanceert Nederlandse Employer Branding-campagne Challenge Yourself

De internationale bureaugroep Mediabrands is in de zoektocht naar nieuw talent voor het eerst in haar historie een Nederlandse employer branding-campagne gestart. De creatie, productie en distributie van Challenge Yourself is volledig geregisseerd door de lokale Mediabrands-labels Initiative, UM, Reprise en Yune.

De inhousecampagne, ondersteund door een website, moet Mediabrands nog meer positioneren als een van de meest aantrekkelijke werkgevers in de wereld van media, creatie, digital, data en tech. Challenge Yourself maakt deel uit van de overkoepelende House of Challengers-propositie van Mediabrands.

Challenge Yourself is ontstaan vanuit twee interne employer branding hackathons, en in nauwe samenwerking met de HR- en recruitmentteams van Mediabrands Nederland verder vormgegeven. De campagne, ontwikkeld door de eigen lokale bureaus, bestaat uit verschillende assets zoals spectaculaire aanjaagvideo’s en persoonlijke verhalen van huidige Mediabrands-medewerkers. Contentmarketing, productie en social label Yune is verantwoordelijk voor de creatie en productie van alle campagnematerialen, waar de mediabureau en buyinglabels het mediaplan, onderhandeling en inkoop hebben verzorgd.

Michiel Veugelers, Marketingcommunicatiemanager van Mediabrands Nederland: “We zijn dit jaar gestart met de implementatie van een set nieuwe waarden en gedragingen voor al onze medewerkers en een van deze waarden is Be Brave. Dapper zijn is niet alleen wat past binnen onze House of Challengers positionering, maar ook bij deze campagne.

Challenge Yourself is onorthodox, gedurfd, anders, opvallend én tegelijkertijd menselijk. Het geeft bovendien enorm veel energie om met collega’s van alle labels en afdelingen binnen Mediabrands onze employer value propositie en onze House of Challengers positionering zo tastbaar te kunnen maken. We hopen dat toekomstige collega’s voelen met hoeveel passie we bij Mediabrands voor onze klanten werken en dat je jezelf mag zijn, jezelf enorm kan ontwikkelen en dat je vooral ook heel veel lol kan hebben. Wij zijn trots op deze campagne en kijken uit naar de reacties die we gaan ontvangen.”

Bas Bakhuis, Cinematographer bij Yune: “Een briefing met de opdracht Carte blanche, leef je uit!, is een droom voor iedere maker. Voor mij zijn er vervolgens twee stelregels: een productie moet vet zijn om te maken en de kijker moet groeien door ernaar te kijken. Gelukkig leent het concept #challengeyourself zich hier perfect voor. Ik heb een zo’n groot mogelijk concept verzonnen, juist omdat dát uitdagend is. Ik heb dan ook enorm genoten, zeker toen het eindelijk tijd was om iemand in de fik te zetten of achter een motor aan te sprinten. Van zoveel collega’s kreeg ik de volle energie voor dit project… En dat voel je.”

Credits Mediabrands Employer branding campagne #ChallengeYourself: De Mediabrands Recruitment Campagne is een samenwerking geweest tussen Yune, UM, Initiative en Reprise | Marketingcommunicatiemanager Mediabrands: Michiel Veugelers |  Productiebureau: Yune | Mediabureau: Initiative, UM, Reprise, Magna, Matterkind | Creatie: Bas Bakhuis | Regie: Koen Leerink | Assistant Director: Cora Aarnoutse | 2nd Assistant Director: Aniek van Heeren | Producer: Daan Geuke | Junior Producer: Joenis Jansen | Project Manager: Peter Arbon | DOP: Bas Bakhuis | 2de Camera: Max van de Pol | Camera assistent: Koen de Haas | Gaffer: Denny Schoute | Bestboy: Frits Schreefel | Geluid: Martijn de Rond | Stunts: Stuntteam de Beukelaer |  Artdirector: Rivka Koops | Setdresser: Robyn Bakker | Visagie: Isabel Heus | Personal assistents: Madelief Roel, Peter Arbon, Celine Huybrechts, Gabriëlla Fiemawhle | Creatie DOOH: Laurien Spekking & Tibor Ginkel |  Copy en redactie: Serge van Marion, Sabina de Groot & Savenna Hof |  Editing: Isa Jonkers, Collin de Deugd & Vincent Fenger |  Design: Jody Smit & Rivelino Panka | Animatie en VFX: Chuck Bekker, Tim Wouters, Donna Kok & Linda Snoek | Audionabewerking: Voicebooking |  Grading: Bart Voorsluis

www.ipgmediabrands.com

www.houseofchallengers.nl

 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Fitzroy en Draft Digital bouwen aan merk Overstappen.nl

13-10-2025 | 12:00:00
Met een always-on tv-campagne via STER, gericht op een breed publiek van dertig tot zestig jaar, wil Overstappen.nl gestaag bereik en herkenning opbouwen.

TomTom kiest STROOM voor lancering dashboardassistent Tom

13-10-2025 | 11:42:03
Met deze fysieke rij-assistent wil TomTom automobilisten helpen met meer focus en veiligheid de weg op te gaan.

Zilveren Kruis en KNVB starten campagne mentale gezondheid

13-10-2025 | 08:44:00
De campagne richt zich op het bespreekbaar maken van mentale druk onder jongeren op en rond het voetbalveld.

Bob Koigi: Addressable tv: de onbenutte goudmijn voor marketeers

10-10-2025 | 16:07:00
Een aanzienlijke strategische kloof kost adverteerders miljoenen aan potentiële omzet en bereik. Nieuw onderzoek van DISH Media, ontwikkeld in samenwerking met Janus Strategy & Insights, onthult dat marketeers door het onderbenutten van addressable TV systematisch 31,6 miljoen Amerikaanse volwassenen over het hoofd zien, een segment dat alleen effectief via dit kanaal bereikt kan worden.

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 11:45:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.