[Marketing Report Radio] Sophie Corlay over Momentive

Sophie Corlay is Global Head of Internal Communication bij Momentive. Ze begon haar loopbaan bij Microsoft en groeide daar snel door en werkte daar bij Usabilla, dat werd overgenomen door SurveyMonkey en verderging als Momentive.  

Sophie Corlay: “Als je SurveyMonkey zegt, weten mensen wel waar het over gaat. Als bedrijf is het ook best lastig een merknaam te laten gaan die zo bekend is. Momentive heeft Survey Monkey behouden als productnaam, maar wel een nieuwe naam gegeven. SurveyMonkey is meer dan 20 jaar oud en biedt veel meer dan alleen surveys, dus het had echt een nieuwe naam nodig. Het mooie is dat we voor de naamsverandering onze eigen tools konden inzetten. We zijn er 14 maanden mee bezig geweest en hebben 21.000 mensen ondervraagd over ons eigen merk in 10 surveys, en we hebben doorgezocht naar de juiste naam. We begonnen met 1000, toen 50 en toen 10.”

Verder gaat Sophie in op het communicatietraject rondom de overname, het wel of niet tonen van prijzen op je website en het nut van feedback verzamelen.

Luister het volledige interview hier:

www.momentive.ai

Luister hier de volledige radio-uitzending van 17 augustus 2021 terug:

Meer podcasts over marketing vind je hier: marketingreport.nl/podcastMarketing Report is iedere derde dinsdag van de maand te horen op New Business Radio van 18:30 tot 20:00 uur.  

Marketing Report Radio is een initiatief van Media Meetings & Magazines en Mediabureau ZIGT en wordt gesponsord door Logitech for Business en Clarity.


www.logitech.com
www.clarity.pr  


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: De toekomst van tv-metingen ligt in big data

05-09-2025 | 12:26:13
Door de explosie van streamingplatforms, on-demand content en gefragmenteerd kijkgedrag hebben traditionele meetmethoden moeite om het tempo bij te houden

Closed on Monday toont avontuur met De Koffiejongens

05-09-2025 | 09:27:58
Closed on Monday heeft voor De Koffiejongens een landelijke campagne ontwikkeld die de nieuwsgierige houding van het koffiemerk centraal stelt.

[Vacatures] TBWA zoekt een Brand Coordinator (NL)

05-09-2025 | 09:01:00
TBWA is per direct op zoek naar Brand Coordinator (NL) - Full-time  \  Amsterdam

Johan van der Zanden: Jeroen past perfect bij ons merk

04-09-2025 | 13:11:00
[Interview] Johan van der Zanden over de nieuwe supermarktmanager Daan, gespeeld door Jeroen van Koningsbrugge

Jeroen van Koningsbrugge supermarktmanager Daan Albert Heijn

04-09-2025 | 13:00:37
Albert Heijn heeft acteur Jeroen van Koningsbrugge gepresenteerd als het nieuwe gezicht in de reclamecampagnes.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.