[Marketing Report Radio] Marloes Derks (Clarity) over zoeken naar het verhaal dat verteld moet worden

Marloes Derks is Content Director bij Clarity. Bij Marketing Report Radio spreken we met haar over ontdekken wat klanten uniek maakt en de toegevoegde waarde van hun verhaal laten zien.

Maar eerst legt ze uit wat het bedrijf precies doet. Marloes Derks: “Clarity is een geïntegreerd pr- en communicatiebureau. Dat houdt in dat we ons focussen op de boodschap van de klant en het verhaal dat hij wil vertellen. Wat wil de klant vertellen, op welke manier en aan waar wil je hem kwijt? En dan adviseren wij of we het ermee eens zijn. Soms zitten ze ernaast en dan komen wij met een nieuwe boodschap en kanaal, waar ze een doelgroep vinden die het best past bij hun business. Clarity is vooral actief in de IT en Tech.”

In het gesprek gaat het onder meer ook specialisering in de media en het communicatievak, the art of content strategy: “Ik ga graag in gesprek met de klant over wat hen uniek maakt. Dat is vaak niet wat ze zelf vinden dat ze uniek maakt. Dat gaat vaak over bijvoorbeeld de samenwerking met andere bedrijven, of wat ze doen aan research en development. De dingen die ze zelf gewoon vinden, maken hen uniek. Ik vertaal de hidden gems dan in een boodschap die zij weer aan hun publiek overbrengen.”

Luister het volledige radio-optreden van Marloes hier:

Luister hier de volledige radio-uitzending van 15 juni 2021 terug:

Meer podcasts over marketing vind je hier: marketingreport.nl/podcastMarketing Report is iedere derde dinsdag van de maand te horen op New Business Radio van 18:30 tot 20:00 uur.  

Marketing Report Radio is een initiatief van Media Meetings & Magazines en Mediabureau ZIGT en wordt gesponsord door Logitech for Business en Clarity.


www.clarity.pr
www.logitech.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Thuiswinkel.org en True Ideas samen tegen online aankoopfraude

21-10-2025 | 18:20:00
Omdat nepwebshops steeds professioneler worden, lanceert Thuiswinkel.org de bewustwordingscampagne Neem geen risico. Check het logo.

Happiness Amsterdam en Kennemerhart lanceren employer branding-campagne

21-10-2025 | 15:37:00
De campagne benadrukt de unieke waarde van werken met ouderen en speelt in op de groeiende vraag naar medewerkers in de ouderenzorg.

DEPT en Histor lanceren creatorgedreven campagne

21-10-2025 | 15:04:00
Het Nederlandse verfmerk Histor is gestart met Geef kleur aan jouw verhaal, een social-first campagne waarin persoonlijkheid en verhalen worden vertaald naar een eigen verfkleur.

Heineken en LePub spelen met AI-vriendschap

21-10-2025 | 11:46:00
De bierbrouwer zet het contrast neer tussen kunstmatige verbondenheid en het merkstandpunt dat échte vrienden ontstaan aan een échte bar met een echt bier.

[Vacatures] iO zoekt een Senior Contentmanager

21-10-2025 | 10:29:00
iO is per direct op zoek naar Senior Contentmanager - Campus Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.