[Marketing Report Radio] Ivo Roefs over consistent aan merken bouwen

Ivo Roefs is Chief Marketing Officer bij Schuberg Philis, dat zich heeft gespecialiseerd in IT-oplossingen in het hart van bedrijven. Hij werkte eerder in de reclamebranche en maakte de overstap naar marketing. Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreken we hem over zijn overstap van reclame naar marketing en zijn rol bij Schubert Philis.

Ivo Roefs: “Ik heb 25 jaar in de reclame gewerkt waarvan de laatste periode bij DDB, met veel plezier. Ik geloof in het consistent bouwen aan merken, juist die bedrijven zijn in staat om langdurig concurrentievoordeel te behalen. De laatste jaren begon ik me te ergeren aan de branche omdat ik vond dat de focus te veel op de korte termijn lag, op individuele socialmedia-achtige campagnes waarbij de consistentie naar de achtergrond verdween. Toen besloot ik als marketeer gaan proberen de consistente bouw aan een merk door te voeren in alle geledingen van een bedrijf, niet alleen in de communicatie. Schubert Philis heeft zo’n sterke cultuur en visie, die nog niet gedeeld wordt met de wereld, dus dat was een ultieme kans."

Luister dit interessante interview hier:

Luister hier de volledige radio-uitzending van 20 september 2022 terug:



Meer podcasts over marketing vind je hier: marketingreport.nl/podcast. Marketing Report is iedere derde dinsdag van de maand te horen op New Business Radio van 18:30 tot 20:00 uur.

Marketing Report Radio is een initiatief van Media Meetings & Magazines en Mediabureau ZIGT en wordt mede mogelijk gemaakt door De Combinatie van Factoren.

Gedrag beïnvloeden met creativiteit. Niet op gevoel, maar op basis van gedragspsychologie en ervaring met grote merken. Dat is wat wij doen. Digital, social, winkelvloer of massamediaal. Zodat jouw doelgroep in beweging komt. Niet voor niets zit ACT in onze naam en in ons DNA.

www.schubergphilis.com/nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Marketing Week] Bob Koigi: Addressable tv: de onbenutte goudmijn voor marketeers

10-10-2025 | 16:07:15
Een aanzienlijke strategische kloof kost adverteerders miljoenen aan potentiële omzet en bereik. Nieuw onderzoek van DISH Media, ontwikkeld in samenwerking met Janus Strategy & Insights, onthult dat marketeers door het onderbenutten van addressable TV systematisch 31,6 miljoen Amerikaanse volwassenen over het hoofd zien, een segment dat alleen effectief via dit kanaal bereikt kan worden.

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 11:45:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 10:58:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

Dawn en Vattenfall maken stroompieken hoorbaar

10-10-2025 | 10:53:00
Vattenfall lanceert samen met bureau Dawn en 100% het Vattenfall Kamerorkest — een audiovisuele installatie die de disbalans in stroomverbruik hoorbaar maakt

NABV kiest LevelUP Digital voor merkcampagne We Are Airsoft

09-10-2025 | 16:30:00
De Nationale Airsoft Belangen Vereniging (NABV) heeft gaming agency LevelUP Digital gekozen voor de uitvoering van haar merkcampagne We Are Airsoft.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.