Marco Ruivenkamp Vice President Global Business Development ShowHeroes Group

ShowHeroes Group, speler op het gebied van digitale videocontent, technologie en advertentieoplossingen, heeft Marco Ruivenkamp aangesteld als Vice President Global Business Development. 

Als lid van een internationaal senior managementteam zal Marco Ruivenkamp strategisch richting geven aan de internationale expansie van het bedrijf in Noord- en Zuid-Amerika en de verdere uitrol van Viralize, de Italiaanse self-service publisher oplossing die door de ShowHeroes Group twee jaar geleden werd overgenomen

Aanleiding voor het aanstellen van een senior internationaal managementteam is de groei van het bedrijf na zes M&A-deals in anderhalf jaar. Inmiddels beschikt het bedrijf over kantoren in 28 strategische hubs in Europa, Scandinavië, Latijns-Amerika en de Verenigde Staten en zijn er meer dan 400 werknemers in heel Europa, Noord-Amerika en APAC.

Internationale achtergrond in programmatic en online marketing

Eerder was Marco Ruivenkamp Managing Director Benelux bij smartclip, waarvan de LATAM-divisie door de ShowHeroes Group werd overgenomen. Daarvoor heeft Marco Ruivenkamp meerdere leidinggevende posities bekleed bij onder andere SpotX, MEC en Turn. Samen met Bastian Döring, Senior Vice President EMEA & Global Sales en Kay Schneider, Senior Vice President Global Product & Business Development zal Ruivenkamp samenwerken met Ilhan Zengin, oprichter en CEO van de ShowHeroes Group.

Belangrijke stap in de geschiedenis van het bedrijf

Volgens Ilhan Zengin is de uitbreiding van het managementteam een belangrijke, zo niet de belangrijkste stap tot nu toe in de geschiedenis van het bedrijf. Ilhan Zengin: "We zijn in de afgelopen anderhalf jaar zo gegroeid dat het aanstellen van een extra managementlaag een natuurlijke, volgende stap was. Ik heb er alle vertrouwen in dat Marco Ruivenkamp, samen met Bastian Döring en Kay Schneider, ons merk nog verder zal laten groeien. Marco heeft tijdens zijn periode bij smartclip bewezen een leider te zijn met een sterke strategische focus en laten zien over veel kennis van data, media en technologie te beschikken. Door zijn internationale achtergrond en kennis over contextuele instream video- en CTV-oplossingen is hij dan ook de aangewezen persoon om ons portfolio in zowel Europa als Midden- en Zuid-Amerika verder uit te rollen."

www.showheroes-group.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: De toekomst van tv-metingen ligt in big data

05-09-2025 | 12:26:13
Door de explosie van streamingplatforms, on-demand content en gefragmenteerd kijkgedrag hebben traditionele meetmethoden moeite om het tempo bij te houden

Closed on Monday toont avontuur met De Koffiejongens

05-09-2025 | 09:27:58
Closed on Monday heeft voor De Koffiejongens een landelijke campagne ontwikkeld die de nieuwsgierige houding van het koffiemerk centraal stelt.

[Vacatures] TBWA zoekt een Brand Coordinator (NL)

05-09-2025 | 09:01:00
TBWA is per direct op zoek naar Brand Coordinator (NL) - Full-time  \  Amsterdam

Johan van der Zanden: Jeroen past perfect bij ons merk

04-09-2025 | 13:11:00
[Interview] Johan van der Zanden over de nieuwe supermarktmanager Daan, gespeeld door Jeroen van Koningsbrugge

Jeroen van Koningsbrugge supermarktmanager Daan Albert Heijn

04-09-2025 | 13:00:37
Albert Heijn heeft acteur Jeroen van Koningsbrugge gepresenteerd als het nieuwe gezicht in de reclamecampagnes.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.