
L’Oréal Benelux: influencermarketing gaat naar Samy Road/Team5PM
Per 1 januari 2026 na Benelux-pitch
L’Oréal Benelux heeft het influencermarketingaccount na een pitch vergeven aan Samy Road. Aangezien Samy Road (nog) niet actief is in de Benelux, is een samenwerking opgezet met het in onder meer Amsterdam gevestigde Team5PM. Dit heeft Marketing Report vernomen uit meerdere bronnen.
De afgelopen jaren werkte L’Oréal in de Benelux voor al zijn influenceractiviteiten samen met Scooperz, dat in april 2023 een door L’Oréal Benelux uitgezette pitch won. Het contract met Samy Road gaat per 1 januari 2026 in. (Managers van) influencers worden al op de hoogte gesteld van van de wissel van influencermarketingbureau. L’Oréal werkt in de Benelux samen met honderden influencers; in totaal zou het om een budget gaan van 10 miljoen euro, waarvan de influencers het grootste deel verkrijgen.
In februari 2025 kreeg Samy Road na een pitch in Italië al het influencermedia-account L’Oréal.
L’Oréal, een in Frankrijk beursgenoteerd bedrijf dat actief is met cosmetica en schoonheidsproducten is met meer dan 37 merken actief in meer dan 150 landen en een jaaromzet (2024) draait van 43,5 miljard euro waarvan 14,2 in Europa. L’Oréal heeft overigens een voor de gehele groep opgestelde charter waaraan influencers moeten voldoen.
L'Oréal, Samy Road, Team5PM en Scooperz reageerden niet op vragen van Marketing Report.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Dove en Ciara lanceren campagne rond zelfvertrouwen en huid
Douwe Egberts scoort op Lowlands met: Douwe de Dealer
Michelle Waweru: American Eagle wint, maar riskeert veel
AndAgencyAmsterdam aan de slag voor datingplatform Lexa
Trident lanceert campagne rond spontaniteit en eigenheid
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Dove en Ciara lanceren campagne rond zelfvertrouwen en huid
Douwe Egberts scoort op Lowlands met: Douwe de Dealer
Michelle Waweru: American Eagle wint, maar riskeert veel
AndAgencyAmsterdam aan de slag voor datingplatform Lexa
Trident lanceert campagne rond spontaniteit en eigenheid
Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong