LVB produceert branded podcast voor Kamp Amersfoort

Contentmarketingbureau LVB (onderdeel van digital agency iO) heeft samen met Nationaal Monument Kamp Amersfoort een zesdelige audioreeks geproduceerd, waarin de zoektocht naar de verdwenen SS’er Walter Heinrich centraal staat.

Deze Heinrich was oorlogsmisdadiger, massamoordenaar en grondlegger van een van de gruwelijkste concentratiekampen in Nederland tijdens de Tweede Wereldoorlog. Begin 1945 verdwijnt hij spoorloos... Wat is er met hem gebeurd? In deze podcast gaan podcastmaker Jordy Hubers van iO/LVB en Floris van Dijk, Hoofd Onderzoek bij Nationaal Monument Kamp Amersfoort, op zoek naar het antwoord. Is hij gevlucht? Krijgsgevangene gemaakt? Een nieuw leven gestart in Zuid-Amerika? Jordy en Floris onderzoeken zijn mogelijke voetsporen, komen tot bijzondere ontdekkingen en komen verrassend dicht bij het antwoord.

Verhaal voor een breed publiek

Micha Bruinvels, directeur Nationaal Monument Kamp Amersfoort: “Van Nationaal Monument Kamp Amersfoort hoop ik een combinatie van fysieke en digitale ervaringen maken, die elkaar versterken. En daarom zie ik deze podcast, samengesteld door specialisten en gemaakt door professionals, dan ook als een ideaal voorbeeld van die combinatie. Een inhoudelijk verhaal vertellen aan een breed publiek, en daarmee potentiële bezoekers te interesseren voor het museum.”

Jordy Hubers: “De productie van een branded podcast is voor een merk een perfecte en vernieuwende manier om de beleving rondom het merk een stevige impuls te geven. Zeker deze high end-productie nodigt uit om meer te weten te komen over Walter Heinrich en Kamp Amersfoort. De podcast is een kruising tussen educatie en entertainment, maar wel met één centraal doel: een nog beter beeld krijgen over het leven van Walter Heinrich en zijn mysterieuze verdwijning.”

De podcast is te beluisteren via alle bekende audioplatforms.

www.lvb.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Joe Public ontwikkelt kerstcommercial ALDI met Andy van der Meijde

06-12-2025 | 20:00:00
De door Joe Public ontwikkelde kerstcommercial van ALDI brengt met Andy van der Meijde brengt dit jaar de boodschap Bij ALDI kan je meer kerst vieren.

Hotel L’Amour ontwikelt Jumbo-kerstcommercial a la Dickens

06-12-2025 | 07:45:00
Hotel L’Amour heeft de Jumbo-kerstcommercial ontwikkeld onder de noemer a la Dickens. De boodschap is dat de mooiste kerst die je kunt wensen, met elkaar is en dat kerst niet helemaal perfect hoeft te zijn

TBWA\NEBOKO ontwikkelt kerstwereld-campagne Albert Heijn

06-12-2025 | 05:45:00
TBWA\NEBOKO heeft de kerstcampagne van Albert Heijn ontwikkeld waarin emotie, inspiratie, productaanbod, winkelcommunicatie en digital samenkomen in één herkenbare wereld

Natwerk ontwikkelt campagne ‘t Feest begint bij Gall & Gall

06-12-2025 | 02:08:00
Natwerk heeft de feestdagencampagne van Gall & Gall ontwikkeld onder de noemer ’t Feest begint bij Gall & Gall

TBWA\NEBOKO ontwikkelt Staatsloterij-kerstcommercial: Geef elkaar een beetje geluk

06-12-2025 | 01:52:21
TBWA\NEBOKO heeft de kerstcommercial Geef elkaar een beetje geluk voor de Staatsloterij ontwikkelt. Daarmee wil de Staatsloterij uitstralen dat echt geluk niet in het winnen van grote prijzen zit, maar in de warmte en aandacht die we elkaar geven
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.