
LVB produceert branded podcast voor Kamp Amersfoort
Contentmarketingbureau LVB (onderdeel van digital agency iO) heeft samen met Nationaal Monument Kamp Amersfoort een zesdelige audioreeks geproduceerd, waarin de zoektocht naar de verdwenen SS’er Walter Heinrich centraal staat.
Deze Heinrich was oorlogsmisdadiger, massamoordenaar en grondlegger van een van de gruwelijkste concentratiekampen in Nederland tijdens de Tweede Wereldoorlog. Begin 1945 verdwijnt hij spoorloos... Wat is er met hem gebeurd? In deze podcast gaan podcastmaker Jordy Hubers van iO/LVB en Floris van Dijk, Hoofd Onderzoek bij Nationaal Monument Kamp Amersfoort, op zoek naar het antwoord. Is hij gevlucht? Krijgsgevangene gemaakt? Een nieuw leven gestart in Zuid-Amerika? Jordy en Floris onderzoeken zijn mogelijke voetsporen, komen tot bijzondere ontdekkingen en komen verrassend dicht bij het antwoord.
Verhaal voor een breed publiek
Micha Bruinvels, directeur Nationaal Monument Kamp Amersfoort: “Van Nationaal Monument Kamp Amersfoort hoop ik een combinatie van fysieke en digitale ervaringen maken, die elkaar versterken. En daarom zie ik deze podcast, samengesteld door specialisten en gemaakt door professionals, dan ook als een ideaal voorbeeld van die combinatie. Een inhoudelijk verhaal vertellen aan een breed publiek, en daarmee potentiële bezoekers te interesseren voor het museum.”
Jordy Hubers: “De productie van een branded podcast is voor een merk een perfecte en vernieuwende manier om de beleving rondom het merk een stevige impuls te geven. Zeker deze high end-productie nodigt uit om meer te weten te komen over Walter Heinrich en Kamp Amersfoort. De podcast is een kruising tussen educatie en entertainment, maar wel met één centraal doel: een nog beter beeld krijgen over het leven van Walter Heinrich en zijn mysterieuze verdwijning.”
De podcast is te beluisteren via alle bekende audioplatforms.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Bob Koigi: De toekomst van tv-metingen ligt in big data
Closed on Monday toont avontuur met De Koffiejongens
[Vacatures] TBWA zoekt een Brand Coordinator (NL)
Johan van der Zanden: Jeroen past perfect bij ons merk
Jeroen van Koningsbrugge supermarktmanager Daan Albert Heijn
Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert