LINDA.foundation komt met online kledingplatform

Omdat arme gezinnen zelden nieuwe kleding kunnen kopen bedacht de LINDA.foundation speciaal voor hen een online kledingplatform. In deze webshop, die rond de zomer live gaat, wordt nieuwe kleding aangeboden waar gezinnen - die reeds bij de foundation bekend zijn - zelf gratis iets kunnen uitzoeken. Dit wordt gerealiseerd dankzij een extra bijdrage van 660.000 euro van de Nationale Postcode Loterij.

Uit een enquête die LINDA.foundation vorig jaar deed onder de gezinnen in haar bestand, bleek dat 95 procent van de ouders bijna nooit nieuwe kleding voor zichzelf koopt. 71 procent geeft aan dat als er kleding gekocht moet worden voor de kinderen, er iets anders niet mogelijk is. En 86 procent van de ouders geeft aan dat ze verdrietig zijn als ze hun kinderen niet de door hen gewenste kleding kunnen geven.

Recente collecties

De kleding in deze speciale webshop wordt ter beschikking gesteld door samenwerkende kledingmerken en bestaat uit onverkochte recente collecties. Nieuwe kledingmerken kunnen zich nog aanmelden voor deelname.

Linda de Mol: “De kleding die wordt aangeboden op dit nieuwe platform, bestaat uit onverkochte voorraad. In plaats van dat al die kleren worden vernietigd of naar landen buiten Europa worden afgevoerd, komt het bij een gezin in Nederland terecht dat het heel goed kan gebruiken. En dat is niet alleen duurzamer, het gaat ook voor heel veel blije gezichten zorgen. Want hoe fijn is het, dat je als kind dan ook een keertje kunt zeggen: dat vind ik een leuke broek, die wil ik heel graag hebben.”

 Foto: Roy Beusker

www.lindafoundation.nl 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Vacancy] Initiative has a position for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative

18-09-2025 | 09:04:00
Initiative is directly looking for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative - Netherlands

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.

SuperRebel ontwikkelt website voor MP Motorsport

17-09-2025 | 10:47:38
Het platform staat volledig in het teken van Accelerating Talent, de ambitie van het team om jong racetalent te begeleiden van karting tot Formule 2

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.