Lancering duurzaam kinderkledingmerk louislouis

Vandaag wordt het duurzame Nederlandse kinderkledingmerk louislouis gelanceerd.

De collectie bestaat uit 100 procent duurzame, GOTS-gecertificeerde stoffen* in de maten 92 tot en met 140. Alle items worden lokaal, met de hand en in minimale voorraden geproduceerd, waar mogelijk zelfs op bestelling. Op deze manier blijft de productie zuiver en duurzaam. 

Oprichter Suzanne van der Meij: “louislouis is ontstaan uit de behoefte aan duurzame kleding voor kinderen, met name in de basisschoolleeftijd. In een zoektocht naar duurzame kleding voor mijn dochter bleek het aanbod nihil. Wat er was, was niet volledig duurzaam. Bij louislouis worden alleen biologische, natuurvriendelijke materialen gebruikt en is iedere stap in het proces duurzaam: van vezel tot en met verzending. Het is tijd dat duurzame kleding gewoongoed wordt, voor iedereen."

De collectie is tijdloos, geïnspireerd op het verlangen naar een onbezorgde toekomst. Items die jarenlang gedragen kunnen worden, voordat ze worden doorgegeven aan een volgende drager.

Uitgedragen? Dan kijkt het merk of de items weer ingenomen kunnen worden voor hergebruik door re- of upcycling, zodat het optimale uit de kleding wordt gehaald met een minimale impact op de wereld.

De kinderkledingcollectie is online te bekijken en bestellen via de website www.louislouis.nl.

*GOTS = Global Organic Textile Standard: een wereldwijd keurmerk voor biologische kleding en textiel, dat eisen stelt aan de productie vanaf de vezel tot en met het eindproduct: het kledingstuk.

www.louislouis.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikket campagne Bolletje: ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker

EssenceMediacom verspreidt appeltaartgeur in OOH

16-09-2025 | 10:18:50
10 Out-of-Home spectaculars worden omgevormd tot verpakkingen van Koopmans Appeltaartmix en voorzien van een speciaal ontwikkelde geur

KNVB verlengt samenwerking met ON A DAILY BASIS

16-09-2025 | 09:00:00
Het bureau blijft als Official Creative Supplier verantwoordelijk voor campagnes die nieuwe generaties voetballers en fans inspireren.

BMW start wereldwijde campagne voor iX3

15-09-2025 | 15:51:00
BMW heeft samen met Jung von Matt HAMBURG een internationale campagne gelanceerd rond de introductie van de BMW iX3.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.