Kruidvat zet in op gebruik van minder en beter plastic

A.S. Watson Health & Beauty Benelux heeft haar MVO-Jaarverslag 2021 gepubliceerd. Het jaar 2021 stond voor het moederbedrijf van Kruidvat en Trekpleister in het teken van een aantal mijlpalen. Eén van de belangrijkste prestaties van het afgelopen jaar is de introductie van de Pure & Soft-luier, de eerste klimaatneutrale luier van Kruidvat.

Ed van de Weerd, CEO van A.S. Watson Health & Beauty Benelux: “Klanten kiezen steeds bewuster voor duurzame producten. Door die voor iedereen bereikbaar te maken, creëren we een grotere positieve impact. Wekelijks bezoeken miljoenen klanten onze fysieke én online winkels. Door meer keuze te bieden in duurzame en betaalbare producten, maken we steeds meer het verschil. Voor huidige en toekomstige generaties.”

Verduurzaming

In 2021 is daarnaast een groot deel van de eigenmerk verpakkingen van Kruidvat en Trekpleister verder verduurzaamd, in totaal 250 producten ten opzichte van 77 een jaar eerder. Zo zijn ze in 2021 gestart met het dunner en lichter maken van al onze vitaminepotjes. Daardoor is er minder plastic per potje nodig en scheelt dit op jaarbasis uiteindelijk zo’n 40.000 kilo plastic.

Ook zet A.S. Watson vol in op het gebruik van duurzamere palmolie in haar producten. Inmiddels is 82 procent van de palmolie in eigenmerk producten minimaal mass balance RSPO (RoundTable on Sustainable Palm Oil) gecertificeerd, een stijging van 19 procent ten opzichte van 2020.

Nog minder uitstoot

A.S. Watson Health & Beauty Benelux is onderdeel van A.S. Watson Group. In 2019 heeft A.S. Watson Group een doelstelling voor de vermindering van de broeikasgasemissies bekendgemaakt om de uitstoot van scope 1 en 2 tegen 2030 ten opzichte van 2015 met 40 procent te verminderen. Dit doel is eind 2021 met het behalen van 42 procent bereikt. Reden voor A.S. Watson Group om extra emissiereductiedoelstellingen aan te kondigen.

Voor Kruidvat ​ betekent dit onder meer dat ze in 2025 50 procent minder uitstoot hebben dan in 2018. Eerder was dit nog 2015, oftewel een verhoging van onze doelstelling met 75 procent.

www.kruidvat.nl/mvo


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Marketing Week] Bob Koigi: Addressable tv: de onbenutte goudmijn voor marketeers

10-10-2025 | 16:07:15
Een aanzienlijke strategische kloof kost adverteerders miljoenen aan potentiële omzet en bereik. Nieuw onderzoek van DISH Media, ontwikkeld in samenwerking met Janus Strategy & Insights, onthult dat marketeers door het onderbenutten van addressable TV systematisch 31,6 miljoen Amerikaanse volwassenen over het hoofd zien, een segment dat alleen effectief via dit kanaal bereikt kan worden.

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 11:45:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 10:58:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

Dawn en Vattenfall maken stroompieken hoorbaar

10-10-2025 | 10:53:00
Vattenfall lanceert samen met bureau Dawn en 100% het Vattenfall Kamerorkest — een audiovisuele installatie die de disbalans in stroomverbruik hoorbaar maakt

NABV kiest LevelUP Digital voor merkcampagne We Are Airsoft

09-10-2025 | 16:30:00
De Nationale Airsoft Belangen Vereniging (NABV) heeft gaming agency LevelUP Digital gekozen voor de uitvoering van haar merkcampagne We Are Airsoft.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.