
Koninklijke Jumbo kiest voor Mediaplus
Mediaplus Netherlands, onderdeel van de Serviceplan Group, gaat aan de slag voor Koninklijke Jumbo, het Nederlandse merk voor bord- en gezelschapsspellen. Binnen deze samenwerking gaat Mediaplus de mediastrategie en -inkoop voor de verschillende producten van Jumbo verzorgen. De eerste campagne die door Mediaplus wordt uitgerold voor Jumbo is inmiddels gestart met de Hitster Summer campagne.
Partystarter-aanpak voor grillige Gen Z-er en millennial
De Hitster campagne ondersteunt de release van de nieuwste versie van het alom bekende spel en richt zich op de millennials en Gen Z met een veranderend mediagebruik. De campagne kent een aanpak die meebeweegt met het mediagedrag van de doelgroep. Met persona’s en communicatie op die locaties, die momenten en met die mensen die het meest ontvankelijk zijn voor een feestje. Van programmatic DOOH in de grote steden en specifiek in studentenhuizen, tot Adtrack Media en digital met daytime targeting en contextual ads.
Dit najaar nog negen producten
Naast Hitster Summer, gaat Mediaplus dit najaar aan de slag voor 9 andere producten van Koninklijke Jumbo, te weten: Hitster Bingo, Wasgij, Stratego Original, het spel Stratego Lost Island, Party & Co Original, Party & Co Shock You!, Fabulus Potium, Racing Rabbits en de introductie van FunLockets in Nederland.
Serviceplan aan de slag voor Jumbo
Serviceplan Netherlands, eveneens onderdeel van de bureaugroep, gaat zich toeleggen op de volledige creatieve productie van de populaire puzzels van Wasgij. Het creatieve bureau gaat het huidige campagneconcept van de puzzels onder de loop nemen en een nieuw concept ontwikkelen.
Tjitske Maathuis, Client Service & Operations Director bij Mediaplus: ”Ik ben buitengewoon trots dat wij het nieuwe bureau zijn van dit oer-Hollandse merk. Met een strategische blik, zijn we aan de slag gegaan met het brede portfolio wat de Koninklijke Jumbo in huis heeft. We kunnen onze gemeenschappelijke voorkeur van werken middels een partnership, uitdagingen hebbend op innovatie en creatie, een goede samenwerking tegemoet zien. Het is voor ons niet alleen een eer, maar tevens een prachtige kans om ook voor deze klant geïntegreerde oplossingen te creëren.”
Pierre Ebbe, Marketing Manager BNL bij Jumbo Group: “Wij zijn verheugd om onze krachten te bundelen met Mediaplus. Deze samenwerking stelt ons in staat om onze marketingstrategieën verder te optimaliseren en onze merkboodschap op een innovatieve en effectieve manier bij ons publiek te brengen. We hebben er alle vertrouwen in dat hun expertise en creatieve aanpak zullen bijdragen aan onze groei en succes. De Hitster Summer Party was onze eerste gezamenlijke online campagne met Mediaplus, waarin direct de kracht van hun aanpak zichtbaar werd. Deze samenwerking smaakt naar meer, en wij kijken ernaar uit om in de toekomst nog veel succesvolle campagnes samen op te zetten.”
www.house-of-communication.com
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Mediaplus en WEFRA LIFE lanceren healthcarebureau
Bob Koigi: Merken die meebewegen bepalen de toekomst
Bob Koigi: De opkomst van adresseerbare advertenties
Bob Koigi: Tech-gedreven duurzaamheid
Tony’s Chocolonely's kiest mediabureau Mediaplus Netherlands
Gepubliceerd door: Daan Dekkers