Koninklijke Grolsch kiest voor Het PR Bureau

Koninklijke Grolsch heeft Het PR Bureau uitgekozen als partner voor pr en communicatie. De keuze volgt na een kennismakingsfase eind 2019 waarin HPB de succesvolle pr-lancering van het Oud & Nieuw-bier Grolsch Finale heeft ontwikkeld. De samenwerking omvat allereerst werkzaamheden voor de merken Grolsch en Kornuit, waarvoor inmiddels al enkele activaties zijn uitgerold, zoals de Grolsch #helpdehoreca Live Sessies aan het begin van de coronacrisis.

In de kennismakingsfase vroeg Grolsch HPB een pr-activatie te ontwikkelen rondom haar champagne-bier Finale, een alternatief voor champagne tijdens de jaarwisseling. Na deze activatie ondersteunde HPB de bierbrouwer bij de lancering van haar campagne Proef de seizoenen.

Tijdens de coronacrisis was Het PR Bureau samen met Grolsch en Fitzroy onderdeel van de conceptingfase en de organisatie van de Grolsch #helpdehoreca Live Sessies: kleine concerten van vijf Nederlands artiesten waaronder Nielson en Miss Montreal vanuit lege horecazaken waarmee geld voor #helpdehoreca werd opgehaald. HPB begeleidde het volledige pr-traject met als resultaat aandacht voor de sessies in onder meer Shownieuws, RTL Boulevard, het AD en Nu.nl. Ook is Het PR Bureau in deze periode betrokken geweest bij het onder de aandacht brengen van het speciale Oranje Blik tijdens Woningsdag.

Ard Bossema, director Marketing & Strategy bij Koninklijke Grolsch: "Verdiende aandacht en pr zijn een fundamenteel onderdeel in onze marketing mix. In HPB hebben we een partij gevonden die ons hier perfect in kan ondersteunen. Met hun inzet en betrokkenheid in de afgelopen maanden met als climax de Grolsch #helpdehoreca Live Sessies hebben zij hun vakmanschap op het gebied van pr en verdiende aandacht meer dan waargemaakt."

Toon van Loock, partner en Managing Director bij HPB: "Wij geloven in een wereld waarin je aandacht moet verdienen in plaats van aandacht kopen. Daarom zetten wij de kracht van invloed en eerlijke, deelbare verhalen in om earned publicaties te realiseren. In dat kader zijn we enorm trots op onze samenwerking met Koninklijke Grolsch met haar prachtige merken, historie en aandacht voor duurzaamheid."

www.hetprbureau.nl
www.grolsch.nl

 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Eye Wish zet vakmanschap centraal in merkcampagne

08-09-2025 | 17:15:00
Eye Wish Opticiens is gestart met de merkcampagne Vaktermen, ontwikkeld in samenwerking met The USP Agency en Abovo Maxlead.

Roularta en Zeeman lanceren diamant met virtuele influencer

08-09-2025 | 16:59:02
Tijdens de lancering van de labgrown diamant van Zeeman in Amsterdam maakte virtuele influencer Sassy Soeki haar eerste live optreden.

Higuita en Ocean Outdoor maken campagne Het Nationale Ballet

08-09-2025 | 14:46:17
Voorbijgangers konden afgelopen week zelf balletdansers in beweging zetten tijdens een interactieve campagne van Het Nationale Ballet.

Peter Jan de Werk en Matthijs Haagsman over campagnes Maritiem Museum

08-09-2025 | 12:23:00
XYZ Creative Agency ontwikkelde een aantal campagnes voor het Maritiem Museum in Rotterdam. We spreken hierover met Peter Jan de Werk, medewerker Marketing & Communicatie bij het Maritiem Museum en Matthijs Haagsman, Creative bij XYZ Creative Agency

DOOH x Social - succesvolle crossmedia-campagnes

08-09-2025 | 12:09:00
Ola wist wel raad met de hitte, tijdens de heetste weken hingen de posters in bushokjes
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.