Keune Haircosmetics kiest voor Incentro als digital partner

Na een pitchproces én intensieve onderzoeksfase heeft Keune Haircosmetics voor Incentro gekozen als digital partner voor de lange termijn. Incentro is inmiddels van start gegaan met de replatforming van de B2B-shop naar een moderne architectuur.

De webshop gaat alle salons in Nederland, België, Frankrijk en Luxemburg bedienen, maar ook de distribiteurs uit ± 80 landen die het merk Keune verkopen; waaronder Australië en Pakistan. De komende jaren breidt Incentro het platform verder uit met onder andere een nieuwe e-learning implementatie. Uiteindelijk ontstaat er een B2B e-commerce portal, die de salons en distributeurs moet gaan ontzorgen.

Twee doelgroepen

Pauline van Enschot, Global Manager Digital van Keune: “Steeds meer kapsalons kiezen voor ons haarverzorgingsmerk en ook nieuwe distributeurs uit verschillende landen melden zich. Ons huidige platform kan deze groei niet meer aan. Er ligt te veel druk bij onze service- en sales-afdeling, en dat staat groei in de weg. Incentro ontwikkelt voor ons een e-commerce platform dat de twee verschillende doelgroepen van Keune, salons en de distributeurs, op een eigen wijze bedient. Het doel is hen te ontzorgen en het bestelgemak te vergroten. Bij salons ligt de focus op een laagdrempelig orderproces, inspiratie en educatie. Voor distributeurs faciliteren we de mogelijkheden om eenvoudig en snel grote aantallen te kunnen bestellen. Daarnaast willen we ook dat de omgeving inspireert. Hiervoor heeft Incentro een vooruitstrevend voorstel neergelegd. Onze intentie is dat de shop in Q2 2023 live is.”

Joline Keijzer, Sales Manager bij Incentro: “De uitvinding van permanentvloeistof en haarmousse heeft Keune op haar naam staan; innovatie staat bij dit Nederlandse merk dus hoog in het vaandel. Dat Keune nu ook op digitaal vlak wil innoveren, met Incentro aan haar zijde, is iets om trots op te zijn. Wij helpen met de vernieuwing van de B2B-shop, met een moderne architectuur.”

www.incentro.com

www.keune.com

Gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.