KesselsKramer verkozen als reclamebureau voor ARTE in Duitsland

KesselsKramer heeft na een pitch het account gewonnen voor ARTE in Duitsland. KesselsKramer is daarbij per dit jaar betrokken bij de mediastrategie van ARTE in Duitsland aangaande de merkenstrategie en de campagnes. ARTE zelf is een uniform publiek merk met een focus op Duitsland en Frankrijk. 

KesselsKramer heeft de afgelopen jaren op projectbasis vaker campagnes gemaakt voor ARTE voor onder meer de Summer of Dreams, RE: en ARTE Series.

ARTE is een culturele publieke zender die voortvloeit uit een samenwerking tussen ARTE Deutschland en ARTE France waarbij beide entiteiten een groot deel van de programmering aanleveren die op de Duitstalige en Franstalige versie van ARTE wordt utigezonden. ARTE bestaat sinds 1992 en zendt documentaires, series, concerten, films en reportages uit over de huidige situatie van de wereld. ARTE wil stimuleren, amuseren, ontdekken en onderwerpen uitdiepen door altijd aandacht te besteden aan de verschillende perspectieven. ARTE wordt ook in Nederland door de meeste distributeurs in basispakketten aangeboden.

Naast de lineaire zender heeft ARTE een online aanbod in het Duits, Frans, Engels, Spaans, Pools en Italiaans. Met KesselsKramer aan boord wil ARTE werken aan de volgende ARTE-generatie. KesselsKramer werkt daarbij aan een vernieuwde visuele identiteit, een merkencampagne en een always-on, programmagerelateerde campagne.

Bij het programma Summer of Voices dat in juli en augustus 2021 wordt uitgezonden, brengt ARTE live conertregistraties, films en documentaires waarbij aandacht wordt gegeven aan iconen uit de popmuziek. De campagne daaromheen toont aan dat iedereen die goed of slecht is, deze zomer kan zingen. 


Credits

Summer of Voices campagne: Bureau: KesselsKramer Amsterdam | Art-director: Maartje Slijpen | Copywriter: Brenda Waegemaekers, Simone Wust | Creative Director: Gijs van den Berg | Photography & Film: Daniel Gebhart de Koekkoek | Production Company: Hatje Services | Client: Ralf Legroux.

www.arte.tv
www.kesselskramer.nl



 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

BMW start wereldwijde campagne voor iX3

15-09-2025 | 15:51:00
BMW heeft samen met Jung von Matt HAMBURG een internationale campagne gelanceerd rond de introductie van de BMW iX3.

Supermarkt Dirk benadrukt betaalbaarheid met Telegraaf-bijlage

15-09-2025 | 14:05:00
Supermarktketen Dirk heeft een bespaarbijlage uitgebracht in De Telegraaf. Daarmee speelt de keten in op de discussie over koopkracht en prijzen

Univé Zakelijk kiest Zandbeek na creatieve pitch voor zakelijke marketingcampagnes

15-09-2025 | 12:31:00
Verzekeraar Univé heeft na een pitch Zandbeek verkozen als creatief bureau voor zakelijke marketingcampagnes en content

[Vacatures] iO zoekt een Marketing Strateeg

15-09-2025 | 08:50:00
iO is per direct op zoek naar Marketing Strateeg - Campus Den Bosch

[Vacatures] Influentials zoekt een Medior Campaign Manager

15-09-2025 | 07:49:00
Influentials is per direct op zoek naar Medior Campaign Manager (36-40 uur) Fulltime · Rotterdam / Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.