KesselsKramer ontwikkelt Energy Junkies-campagne voor NEMO

In Energy Junkies, de tentoonstelling van NEMO voor volwassenen, staat onze verslaving aan energie, de afhankelijkheid van fossiele brandstoffen en de mogelijke oplossingen die er zijn voor de toekomst centraal. De publiekscampagne werd ontwikkeld door KesselsKramer.

NEMO wil met de tentoonstelling én de bijbehorende campagne het publiek aan het denken zetten.

Maartje Slijpen, Associate Creative Director KesselsKramer: “We hebben vaak niet door hoe ontzettend veel energie we dagelijks verbruiken; ons energieverbruik is onzichtbaar. In de campagne zie je hoeveel energie je nodig hebt om je haar te föhnen, of je lasagne op te warmen in de magnetron. Door het verbruik in de campagne te visualiseren naar iets toegankelijks en in iets abstracts te vertalen, wordt de doelgroep uitgedaagd om na te denken over deze onbewuste energieverslaving. Want zou jij jezelf vijf uur lang in het zweet trappen om de accu van een elektrische fiets op te laden?"

Naast het ontwikkelen van een toegankelijke campagne voor Energy Junkies waren er meer uitdagingen. Waar NEMO Science Museum vooral bekend is als museum voor families met kinderen, moet in de campagne duidelijk worden dat het hier om iets anders gaat. Namelijk een tentoonstelling voor volwassenen op een extra locatie: De Studio.

Meike Moors, manager Marketing & Development NEMO: "Hoewel de doelgroep en de locatie verschillen, willen we dat NEMO de herkenbare afzender van de boodschap is. Het uitgesproken NEMO beeldmerk krijgt een label met De Studio als toevoeging. Ook is in de campagne nadrukkelijk gekozen voor volwassen modellen in beeld."

www.kesselskramer.nl

www.nemosciencemuseum.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: De toekomst van tv-metingen ligt in big data

05-09-2025 | 12:26:13
Door de explosie van streamingplatforms, on-demand content en gefragmenteerd kijkgedrag hebben traditionele meetmethoden moeite om het tempo bij te houden

Closed on Monday toont avontuur met De Koffiejongens

05-09-2025 | 09:27:58
Closed on Monday heeft voor De Koffiejongens een landelijke campagne ontwikkeld die de nieuwsgierige houding van het koffiemerk centraal stelt.

[Vacatures] TBWA zoekt een Brand Coordinator (NL)

05-09-2025 | 09:01:00
TBWA is per direct op zoek naar Brand Coordinator (NL) - Full-time  \  Amsterdam

Johan van der Zanden: Jeroen past perfect bij ons merk

04-09-2025 | 13:11:00
[Interview] Johan van der Zanden over de nieuwe supermarktmanager Daan, gespeeld door Jeroen van Koningsbrugge

Jeroen van Koningsbrugge supermarktmanager Daan Albert Heijn

04-09-2025 | 13:00:37
Albert Heijn heeft acteur Jeroen van Koningsbrugge gepresenteerd als het nieuwe gezicht in de reclamecampagnes.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.