Kaliber ontwikkelt internationale positionering voor Bavaria en Rodenbach

Royal Swinkels Family Brewers (SFB) heeft Kaliber gevraagd de internationale positionering van Bavaria en Rodenbach aan te scherpen. Hiermee leggen zij de fundering voor verdere internationale groei van deze twee belangrijke merken uit het portfolio van de familiebrouwer.

Het Belgische biermerk Rodenbach – dat recent haar 200-jarige bestaan vierde – maakt zich klaar voor haar internationale doorbraak. Het bier valt in de smaak bij liefhebbers van zuurbier en jury’s van wereldwijde biercompetities. Dit komt door de bijzondere manier van rijpen die zorgt voor de unieke smaak.

Sytse Kooistra, Strategy Director bij Kaliber: “Rodenbach doet al 200 jaar waar ze ontzettend goed in zijn: zuurbier brouwen. Dit biertype is de afgelopen tijd enorm populair geworden onder beer geeks. Zo ontstaat een mooie kans voor het merk, die we graag helpen om te verzilveren.”

Kwaliteitsperceptie verhogen

Voor Bavaria moet de aangescherpte positionering de kwaliteitsperceptie verhogen en meer consistentie in communicatie brengen in alle markten waar het biermerk – buiten thuisland Nederland – actief is. Met oog voor de culturele verschillen en volwassenheidsstadia van het biermerk staan eigenheid en relevantie centraal.

De samenwerking tussen Royal Swinkels Family Brewers en het Utrechtse Kaliber begon klein, maar wierp al snel zijn vruchten af voor beide partijen. Erik Soeteman, Global Marketing Director bij SFB: "Het grootste compliment dat Kaliber kon krijgen tijdens de samenwerking was dat, na het zien van het werk op Rodenbach, het Bavaria Global team óók een vraagstuk bij ze neer wilde leggen."

Martin Stiemer, Business Director bij Kaliber: “We zijn heel erg blij met deze samenwerking die over alle grenzen heen gaat. Strategisch merkdenken is wat we bij Kaliber graag doen en dan is SFB wel een van de mooiste klanten om voor te mogen werken."

Op alle touchpoints van de biermerken wordt de positionering doorgevoerd. Van advertenties tot aan biervilten en van etiketten tot aan tap signs. Vanaf januari 2023 is het eerste werk zichtbaar.

www.kaliber.net

 www.swinkelsfamilybrewers.com

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Vacatures] iO zoekt een Junior Contentmanager

16-10-2025 | 09:10:00
iO is per direct op zoek naar Junior Contentmanager - Campus Amsterdam

[Vacatures] iO zoekt een Digital Marketeer

16-10-2025 | 08:54:00
iO is per direct op zoek naar Digital Marketeer - Campus Den Bosch

ARTIS werkt met UNLIKE aan TikTok-strategie

15-10-2025 | 12:35:54
Met deze samenwerking wil het dierenpark zich duurzaam positioneren op het platform, met content die aansluit bij de leefwereld van jongeren.

Havas Lemz ontwikkelt Doe je Updates-campagne voor EZ

15-10-2025 | 10:02:00
Cybercrime treft inmiddels bijna iedereen. Driekwart van de Nederlanders kreeg het afgelopen jaar te maken met online criminaliteit.

Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch van Makro

14-10-2025 | 17:39:00
Beide bureaus, onderdeel van IPG Mediabrands, worden verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van een gezamenlijke media- en creatiestrategie.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.