Jumbo en Gorillas gaan elkaar verder versterken: Gorillas sponsor wielerteam Jumbo-Visma

Jumbo Supermarkten en online bezorgdienst Gorillas maken vandaag bekend dat zij hun begin 2022 gesloten partnership verder versterken. Zo neemt Mississippi Ventures, het investeringsfonds van Jumbo familie Van Eerd, een financieel belang in Gorillas. Daarnaast wordt Gorillas voor meerdere jaren een belangrijke co-sponsor van wielerploeg Team Jumbo-Visma, zodat het bedrijf op toepasselijke wijze zijn internationale zichtbaarheid verder kan verhogen.

Eerder werd al bekend gemaakt dat Jumbo de magazijnen van Gorillas in Nederland en België met producten zal beleveren. Naast bekende A-merken levert Jumbo een selectie artikelen van het eigen huismerk, alsook de populaire voedingswaren uit het La Place aanbod. Jumbo en Gorillas werken daarnaast nog aan meerdere initiatieven om de strategische samenwerking verder uit te breiden, zoals door middel van co-locatie in de binnensteden.

Sponsoring en investering

De toetreding van Gorillas als sponsor bij Team Jumbo-Visma zal nog dit wielerseizoen plaatsvinden, naar verwachting bij aanvang van de komende Tour de France. Naast onder meer Jumbo, Visma en HEMA prijkt vanaf dan ook Gorillas op het tenue van de topwielrenners. De komende weken zal ook de financiële investering van Mississippi Ventures in Gorillas worden gedaan. De partijen kiezen ervoor geen financiële details bekend te maken over de transacties.

Nauwe samenwerking

Ton van Veen, CFO bij de Koninklijke Jumbo Food Groep: “In de snelgroeiende markt voor het thuisbezorgen van boodschappen hebben Jumbo en Gorillas veel baat bij elkaars unieke positie. Met het zetten van deze nieuwe stappen geven we verder vorm aan ons partnership. Bij Jumbo zien we veel potentieel in instant bezorging, waarmee we nieuwe klantengroepen in de grote steden kunnen aanboren. Verdere uitbreiding van onze samenwerking, waaronder het aanbieden van de snelle bestelservice van Gorillas via onze eigen onlinekanalen, wordt op dit moment samen met Gorillas uitgewerkt. Ook onze zelfstandig ondernemers worden bij dit proces betrokken. Door nauw samen te werken kunnen we nog beter inspelen op de veranderende wensen en behoeften van onze klanten.”

Logische match

Sadik Cevik, General Manager van Gorillas Nederland: “Nederland is een belangrijke markt voor Gorillas. Het is daarom van grote waarde om intensief samen te werken met een bedrijf als Jumbo dat de markt goed kent en altijd vooruit denkt en naar de toekomst kijkt. Met de kapitaalinvestering van Mississippi Ventures en het sponsorschap van Team Jumbo-Visma breiden wij ons partnerschap verder uit. Als instant boodschappenbezorger waarin onze riders een belangrijke rol spelen, voelt het als een logische match om ons te verbinden aan deze succesvolle wielerploeg met wereldwijde exposure. Er staan ons nog veel mooie samenwerkingsinitiatieven te wachten.”

Richard Plugge
, directeur Team Jumbo-Visma: “We zijn erg verheugd met de toetreding van Gorillas als co-sponsor aan ons wielerteam. Met Gorillas heeft de wielerploeg een vanzelfsprekende link. Ook bij ons draait alles om tijdwinst op de fiets. En net als Gorillas zijn wij innovatief en ambitieus. Gorillas bezorgt in steden binnen enkele minuten de boodschappen, tijdwinst voor de consument. Daarnaast is fietsen groen, gezond en de oplossing voor de vastzittende binnensteden, een boodschap die het wielrennen in zich draagt en Gorillas tot uiting brengt. We zullen vanaf de start van de Tour de France deze zomer met trots met Gorillas’ logo op ons tenue rijden. Op deze wijze kunnen wij bijdragen aan de wereldwijde bekendheid voor de online boodschappendienst. Het is een prachtige combinatie."

www.jumbo.com

www.gorillas.io


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Ministerie en Monks starten campagne Blijf in beeld

18-09-2025 | 13:11:02
Het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) start samen met bureau Monks de campagne Blijf in beeld

[Vacancy] Initiative has a position for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative

18-09-2025 | 09:04:00
Initiative is directly looking for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative - Netherlands

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.

SuperRebel ontwikkelt website voor MP Motorsport

17-09-2025 | 10:47:38
Het platform staat volledig in het teken van Accelerating Talent, de ambitie van het team om jong racetalent te begeleiden van karting tot Formule 2
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.