Joe Public zet de pitch op de kaart

Joe Public groeit nationaal en internationaal en heeft daarom besloten de deuren open te zetten voor pitches. Dat doet ze door de pitch letterlijk op de (menu)kaart te zetten. De pitch bij Joe Public is er in drie varianten, namelijk rare, medium of well-done.

Co-founder Antoine Houtsma over deze koerswijziging: "Voor ons dit een grote stap, na 11 jaar ‘nee’ te hebben verkocht aan adverteerders met een pitch-verzoek. Maar we zijn er klaar voor. We hebben inmiddels de capaciteiten en het formaat om voor meer grote nationale merken aan de slag te gaan. En internationaal doen we steeds meer projecten in samenwerking met ons bureau in Zuid-Afrika en België en merken we ook dat pitchen daar meer dan in Nederland de norm is."

Nadat adverteerders middels een pitch klant zijn geworden, kunnen ook zij profiteren van de voordelen van het Take-Away Advertising model; zijnde een menukaart met vaste (voordelige) tarieven en presentaties al 1 week na briefing. Het bureau heeft met de meeste klanten een langlopende relatie. Zo werkt het al ruim 11 jaar voor OHRA en Unilever.

Co-founder Jeroen van Eck: “Wat ik nog wel belangrijk vind te melden is dat wij sterk geloven dat pitchen niet ten koste mag gaan van je andere klanten. Daarom hebben we de pitch ook als gerecht op de menukaart gezet. Van strategische presentatie tot een aanpak van A tot Gen Z. Maar nog steeds hebben we natuurlijk liever dat klanten direct iets afnemen van onze laagdrempelige menukaart!”

Joe Public Benelux (Amsterdam en Antwerpen) en Joe Public Shoot hebben op dit moment de disciplines Strategie, Creatie, Design, Video production, Post production en Regie in huis.

www.joepublic.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Interview] Carolien Bos (Menzis): Er voor iemand zijn is de kern

31-10-2025 | 15:07:00
Carolien Bos is directeur klant & markt bij zorgverzekeraar Menzis. Onlangs kondigde Menzis aan de door N=5 ontwikkelde campagne Dan is er Menzis te lanceren en voor een andere positionering te kiezen met de missie Wij kiezen voor de mens. We spreken met Carolien Bos hierover

Stan Molemaker hoofdambassadeur Movember 2025

31-10-2025 | 10:57:08
De campagne wil mannen aanmoedigen open te praten over mentale gezondheid en elkaar actief te steunen.

Bibliotheken starten campagne Heel Nederland Leest

31-10-2025 | 09:05:12
Bezoekers ontvangen gratis Onder de paramariboom van Johan Fretz om deze maand samen te lezen en het gesprek aan te gaan.

[Vacatures] Giesbers Retail zoekt een Campagnemanager

31-10-2025 | 08:13:00
Giesbers Retail is per direct op zoek naar Campagnemanager (HBO · 32/40 uur) Arnhem 

Media Reverse en Habufa lanceren XOOON-campagne op tv

30-10-2025 | 16:09:00
In de najaarscampagne van XOOON, onderdeel van Habufa Meubelen, staat de huiskamer centraal.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.