Joe Public verzorgt kerstcampagne: Lidl is er voor iedereen

Lidl’s kerstcampagne staat dit jaar in het teken van enerzijds luxe voor iedereen, met betaalbare producten van Delicieux. Anderzijds heeft Lidl als boodschap er voor iedereen te zijn. Joe Public tekende voor deze eindejaarscampagne.

Dit najaar introduceerde Lidl de nieuwe flatbewoner Freek uit Drenthe, met als doel meer diversiteit in de Lidl-flat te brengen. De flat is destijds in het leven geroepen om een weerspiegeling te zijn van de Nederlandse samenleving, want Lidl is er voor iedereen. En dat vereist een divers palet aan bewoners.

Extra gasten

In de kerstcommercial, ontwikkeld in samenwerking met Joe Public, is te zien dat Freek een nieuwe liefde heeft: Manuel. Al snel blijkt dat Freek hem niet durft voor te stellen aan zijn ouders, omdat hij vermoedt dat dit nogal lastig ligt. Freek viert kerstavond met z’n ouders en natuurlijk met buurman Kevin, maar dus zonder Manuel. Dat laatste lijkt Manuel echter aan z’n laars te lappen en staat plots voor de deur…

Jorieke de Vries-Goosen, Head of Marketing bij Lidl: “Heden ten dage is het nog steeds zo dat niet iedereen altijd zichzelf kan zijn of er volledig voor durft uit te komen. We willen daar in deze commercial aandacht aan geven, met als onderliggende boodschap dat Lidl er voor iedereen is. Hoewel Lidl heel het jaar breed inzet op diversiteit en inclusie, weten we dat de kijker in deze periode ontvankelijker is voor commercials met een maatschappelijke boodschap. Met Freek als nieuwe bewoner kunnen we dat goed uitdragen, zonder dat het meteen overdone of tranentrekkend is. Het is realistisch geschetst en heeft een happy end. Precies zoals iedereen het met kerst het liefst ziet.”

360-gradencampagne

De Delicieux-kerstcampagne is de komende weken ook te zien en horen via vele digitale kanalen, radio, tijdschriften en out of home. Op de social kanalen wordt Luxe voor iedereen op diverse manieren uitgewerkt. Zo wordt onder meer onthuld hoe je voor nog geen 3 euro per persoon een driegangendiner op tafel tovert.

www.lidl.nl

www.joepublic.nl

 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.

SuperRebel ontwikkelt website voor MP Motorsport

17-09-2025 | 10:47:38
Het platform staat volledig in het teken van Accelerating Talent, de ambitie van het team om jong racetalent te begeleiden van karting tot Formule 2

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikkelt campagne Bolletje: Ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.