JCDecaux stelt Lars Griffioen aan als commercieel directeur

JCDecaux Nederland benoemt per 1 november 2025 Lars Griffioen tot commercieel directeur. Hij volgt Walter Kraus op, die de organisatie begin juni verliet.

Met de komst van Griffioen versterkt het bedrijf het managementteam. JCDecaux wil de groeistrategie versnellen en nadrukkelijk inzetten op de mogelijkheden die digitalisering in buitenreclame biedt.

Ervaring in digitale media

Griffioen brengt ruim tien jaar ervaring in digitale media mee. In zijn huidige functie als commercieel directeur bij Azerion is hij verantwoordelijk voor de Benelux. Hij ontwikkelde strategieën die merken en adverteerders dichter bij hun doelgroep brengen.

In zijn nieuwe rol bij JCDecaux gaat hij de commerciële koers bepalen, klantrelaties verder ontwikkelen en innovatieve proposities uitbouwen. Daarnaast krijgt hij de dagelijkse leiding over het sales- en marketingteam.

Stap in lijn met strategie JCDecaux

Hannelore Majoor, managing director van JCDecaux Nederland: "JCDecaux zet met de aanstelling van Griffioen een belangrijke stap in onze ambitie om voorop te lopen in digitale buitenreclame. Zijn visie en ervaring sluiten naadloos aan bij onze strategie om innovatie en klantgerichtheid te combineren."


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Lisanne Schneider Senior PR-Consultant UPR Agency

25-09-2025 | 17:51:18
Met haar komst legt het bureau meer nadruk op lifestyle-, beauty-, corporate- en consumer brands in de Nederlandse markt.

DCVF haalt AI-experts binnen voor verdere groei

25-09-2025 | 10:33:38
Met de komst van Lieke Bügel en Maarten Hofland wordt AI net zo vanzelfsprekend binnen de werkwijze van het bureau als de DCVF’ers zelf.

Sanne Tolsma leidt Joe Public, Thecla Schaeffer Head of Strategy

25-09-2025 | 09:03:00
Co-founder Antoine Houtsma gaat zich voortaan richten op zijn rol als group Chief Creative Officer.

Martin Verdult wordt COO van Happy Horizon

24-09-2025 | 09:30:00
Met zijn internationale ervaring bij bureaus als Monks, Ogilvy en Lost Boys brengt hij expertise in operatie, cultuur en groei mee

Dentsu Creative haalt social-expert Vivian Kowalski binnen

24-09-2025 | 08:33:22
Dentsu Creative heeft Vivian Kowalski aangesteld als creative director. Ze komt over van Somention, waar ze sinds 2021 creatief leider was.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.