IQ Creative stapt over op Bud

De Amsterdamse horecaketen IQ Creative heeft bekend gemaakt over te stappen op de bieren van Bierbrouwerij AB InBev. Het bedrijf van Bert van der Leden en ’s werelds grootste brouwer zijn al sinds de introductie van Bud in Nederland in gesprek.

Bert van der Leden: "We zijn altijd vooruitstrevend geweest, als early adaptor moet je durven te kiezen en risico’s nemen. De introductie van Bud in Nederland doet stof opwaaien. Dat tikkeltje brutale, het zelfverzekerde en het groots durven dromen, dat past bij IQ Creative. Het is niet makkelijk of vanzelfsprekend om na ruim 15 jaar deze switch te maken, maar we willen blijven vernieuwen en kiezen daarom als team voor Bud."
 
De Nederlandse introductie van Bud werd afgelopen zomer aangekondigd en het biermerk is inmiddels in ruim 1800 horecazaken verkrijgbaar. Ook is Bud in vrijwel alle A-merk supermarkten te verkrijgen. Na eerder aangekondigde partnerships met individuele horecaconcepten als Capital C en TivoliVredenburg is de samenwerking met IQ Creative een volgende belangrijker partner voor Bud.

In Amsterdam, een van de focussteden in de lancering van Bud, is het bedrijf achter onder meer bekende horecaconcepten als Happyhappyjoyjoy en Supperclub.

Mark Hanssen, Horecadirecteur bij Bierbrouwerij AB InBev: "IQ Creative en Bud zijn een perfecte match, het is geweldig om te zien dat het geloof in Bud zo groot is. Het getuigt van lef en vertrouwen dat zij na zoveel jaar nu de stap maken naar Bud. Een belangrijke mijlpaal in onze tot nu toe succesvolle lancering.’’
 
De samenwerking tussen Bud en IQ Creative gaat verder dan het schenken van bier. Gezamenlijk focussen de partijen zich op het tot leven laten komen van creativiteit binnen de diverse formules. Dit gaat van de organisatie van speciale evenementen tot talent een podium bieden. Het onder Supperclub gevestigde Apt. wordt getransformeerd, met als doel nieuw elan in de Amsterdamse nachtscene toe te voegen.

www.iqcreative.nl
www.ab-inbev.nl
www.ab-inbev.com


Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie




 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Vacatures] Abovo Maxlead zoekt een Display, Video & Audio (DVA) Consultant

08-10-2025 | 09:03:00
Abovo Maxlead is per direct op zoek naar een Display, Video & Audio (DVA) Consultant

[Vacatures] Abovo Maxlead zoekt een Senior Display, Video & Audio (DVA) Consultant

08-10-2025 | 08:49:00
Abovo Maxlead is per direct op zoek naar een Senior Display, Video & Audio (DVA) Consultant 

Herkenbaarheid, humor en oplossingen staan centraal in automotive-campagne Marktplaats

07-10-2025 | 20:47:00
Happiness Amsterdam ontwikkelde voor Marktplaats een tweede campagne voor automotive. We spreken Nancy van Hees, Senior Communications Manager Mobility bij Marktplaats en Joey Boeters, Creative Partner en mede-oprichter van Happiness Amsterdam

Europese steden decor voor OOH-campagne Lynk & Co 08

07-10-2025 | 16:39:48
Met de 08 wil Lynk & Co het segment van plug-in hybrides verder ontwikkelen

Alfred lanceert campagne met dames van Van Dobben

07-10-2025 | 11:28:00
Alfred en OnSocial hebben een merkcampagne ontwikkeld voor croquetmerk Van Dobben, waarin de dames uit de iconische Amsterdamse Eetsalon centraal staan
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.