iO ontwikkelt duurzame merkcampagnes voor netbeheerder Enexis

Na een pan-Europese aanbesteding heeft netbeheerder Enexis ervoor gekozen om samen te werken met blended agency iO om nieuwe merkcampagnes te lanceren.

Het contract heeft een looptijd van drie jaar, waarbij de energietransitie centraal staat. Met een vernieuwende merkcampagne wil Enexis de klant bewust maken van duurzaamheid en energieverbruik en de rol van het netwerk voor wie zijn eigen stroom opwekt onder de aandacht brengen.

Nu de belangrijkste fase van de energietransitie nadert, is bewustwording van Enexis-klanten belangrijker dan ooit. Dit wordt geïllustreerd door het einddoel dat Enexis voor ogen heeft met de campagne: het energienetwerk klaarmaken voor de energietransitie door klanten uit te leggen hoe zij hun energieverbruik kunnen optimaliseren. Enexis speelt hierin een neutrale, verbindende rol, met alleen het succes van de energietransitie voor ogen.

Enexis en iO hebben al een gedeelde historie. Sinds 2017 werken iO-experts voor Enexis aan CRO-optimalisaties en de doorontwikkeling van Enexis.nl. Nu is het tijd voor de creatieve marketingteams van iO om hun werk te doen. Als strategische en innovatieve partner adviseren, dagen en inspireren zij Enexis al op:

Het ontwikkelen van (nieuwe) en onderscheidende consumenten- en MKB-concepten.

Een contentmarketingstrategie gebaseerd op het merk Enexis en de contentstrategie, inclusief contentplanning en -creatie.

Opzetten en beheren van (online) advertentiecampagnes.

Stefan van den Boom, Manager Marketing Communicatie Enexis: “We werken al een paar jaar nauw samen met iO aan de vernieuwing van onze website en Mijn omgeving. De creatieve pitch van hun team van brand builders gaf ons het vertrouwen om het verder uit te bouwen in deze enorm relevante tijd."

Michiel de Nijs, Creative director, iO, campus Den Bosch: “We kennen Enexis al van ons werk aan hun digitale platformen. Nu we ook de merkcampagne kunnen ontwikkelen, zien we uit naar de voordelen van een integrale aanpak: datagedreven, creatieve campagnes voor bewoners en bedrijven in het werkgebied van Enexis.”

www.iodigital.com

www.enexis.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Blue Band en De Ruijter lanceren TikTok-serie

03-11-2025 | 15:28:00
Blue Band en De Ruijter slaan de handen ineen voor een gezamenlijke social-first campagne: Het Lekkerste Stel van Nederland.

Roorda ontwikkelt campagne Handig, van de Belastingdienst

03-11-2025 | 15:14:00
De Belastingdienst start een campagne waarin vragen en twijfels van burgers en ondernemers centraal staan.

Aidem agency creëert socialserie voor ICI PARIS XL

03-11-2025 | 14:48:00
Met het format wil het merk de wereld van beauty en lifestyle dichter bij de belevingswereld van Gen Z en jonge Millennials brengen.

Genomineerden Gouden Loeki Q3 zijn bekend

03-11-2025 | 10:27:00
Kruidvat is twee keer genomineerd met campagnes rond duurzaamheid en beauty. Ook de commercial van de Politie en Omroep MAX springt in het oog

Intertoys viert Sinterklaas met grote speelgoedavonturen

03-11-2025 | 10:17:00
De commercial en de socialcampagne zijn ontwikkeld met socialmedia-agency Modern Citizens en digital activatiebureau Engaged.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bob Koigi

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.