[Interview] Michael van Kerkwijk (De Combinatie van Factoren): Mensen in beweging brengen met slimme creativiteit

In de aanloop naar de bekendmaking van de Reclamebureau100 tijdens het M100 Event op woensdag 7 december in de Kromhouthal Amsterdam doen wij een serie interviews met genomineerden. Wij spreken met Michael van Kerkwijk, mede-eigenaar van De Combinatie van Factoren.

Kun jij De Combinatie Van Factoren introduceren?

De Combinatie van Factoren is een activatiebureau dat merken laat groeien. Niet alleen in omzet en marktaandeel maar ook als het gaat om transformatie en innovatie. Dit doen we door mensen in beweging te brengen met slimme creativiteit gebaseerd op gedragswetenschap.

Wat voor jaar is 2022 voor De Combinatie van Factoren?

Een jaar van transitie en kleur bekennen. We hebben meer impact op de business van onze opdrachtgevers met activaties en communicatie die niet alleen merken laten groeien in termen van omzet en marktaandeel maar die ook bijdragen aan een betere wereld op de lange termijn. Een hele bewuste keuze geweest vorig jaar in onze strategie en aanpak. Waar we dit jaar het succes van zien. En onze opdrachtgevers ook. Met een 8.3 als gemiddelde klantwaardering.

Daarnaast zijn we als bureau meer uit de kast aan het komen. Extraverter aan het worden. Met een hele concrete communicatiekalender.

Proposities bouwen in retail. Wat zijn de internationale trends?

Retailers gaan de plaats van verkoop meer zien als een plaats van fun, entertainment, engagement. Een plek waar je niet alleen koopt. Maar ook consumeert, verblijft, leert, ontspant, ontmoet. Dit als het enige juiste antwoord op de groei van online retail. En ook in de juiste samenhang met online retail. 

Wat kan De Combinatie van Factoren dat andere bureaus niet kunnen?

Klanten helpen in de transitie “beyond growth”. Dus met oog voor de korte termijn doelstellingen werken aan lange termijn duurzame posities voor merken waarbij het niet alleen gaat om marktaandeel en omzetgroei maar ook om waarde toevoegen aan de wereld en de maatschappij waarin we leven.

Het is 2022. Een klant belt. Wat wil deze?

Ontzorgd worden…op alles aspecten van de marketingcommunicatiemix. Dat is niet anders dan de voorgaande jaren, alleen de invulling daarvan verschuift. Naar purpose, naar socialmedia, naar content. Naast de klassieke vraagstukken als bijvoorbeeld copy, campagnes die ook gewoon blijven bestaan.

Is er met zoveel focus op data niet te weinig aandacht voor creatie en merkbouwen?

Zeker niet. Data staat ten dienste daarvan. Slimmer is het woord dat daarbij te binnen schiet.

Wat is het laatste nieuws?

We zijn verhuisd naar geweldige plek aan 't IJ! En natuurlijk onze 3 nominaties bij de reclamebureau100

www.dcvf.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

GAMMA en VML Amsterdam lanceren duurzaamheidscampagne

25-09-2025 | 15:45:19
GAMMA werkt samen met VML Amsterdam aan een campagne die laat zien hoe eenvoudige aanpassingen in huis kunnen bijdragen aan het besparen van water, energie en geld.

Havas Lemz lanceert campagne tegen femicide

25-09-2025 | 14:53:15
Elke acht dagen wordt in Nederland een vrouw om het leven gebracht, vaak door haar partner of ex-partner.

INDIE Amsterdam ontwikkelt Vader Aarde-campagne Milieudefensie

25-09-2025 | 14:34:00
Milieudefensie wil dat klimaat en de rol van grote vervuilers nadrukkelijker op de politieke agenda komen.

BUUT ontwikkeld met DEPT: strategie, design, experience

25-09-2025 | 10:49:08
ABN AMRO lanceerde begin september BUUT, een bank voor tieners en hun ouders die is ontwikkeld door Tikkie in samenwerking met DEPT.

Joe Public lanceert introductiecampagne voor BUUT

24-09-2025 | 11:24:36
Centraal staat het werken met potjes, waarmee gebruikers eenvoudig budgetten kunnen maken en inzicht krijgen in inkomsten en uitgaven.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.