[Interview] Mark Stoel, Kim Bijsterbosch en Niels Moons over L.O.L. Surprise

Voor het merk L.O.L. Surprise (van MGA Entertainment) heeft Activation Heroes een in-store concept ontwikkeld en geproduceerd waarbij in de ToyChamp winkel een grote speelopstelling is gemaakt. Het concept is te vinden in de Bredase vestiging van ToyChamp. We spreken hierover met Mark Stoel (eigenaar van Activation Heroes), Kim Bijsterbosch (Senior Brand Manager MGA Entertainment in de Benelux) en Niels Moons (Project Coordinator bij ToyChamp).

Kunnen jullie het concept uitleggen?

Mark Stoel en Kim Bijsterbosch: Natuurlijk, het L.O.L. Surprise-concept in de ToyChamp-winkel in Breda draait om het creëren van een opvallende speelomgeving. We hebben een grote speelopstelling ontwikkeld die is ontworpen om kinderen en ouders een interactieve en leuke ervaring te bieden met L.O.L. Surprise-producten.

We hebben ook gezorgd voor een effectieve productpresentatie, zodat ouders en kinderen de nieuwste L.O.L. Surprise-producten kunnen bekijken en ervaren. Ons doel met dit concept is om een interactieve en plezierige winkelervaring te bieden.

Hoe is dit idee tot stand gekomen?

Kim Bijsterbosch: Het idee voor dit concept is tot stand gekomen door een nauwe samenwerking tussen ToyChamp, MGA Entertainment en Activation Heroes. We wilden een unieke winkelervaring creëren voor L.O.L. Surprise-fans, een ervaring die verder gaat dan alleen het kopen van producten. Daarom hebben we de krachten gebundeld om iets speciaals te ontwerpen dat kinderen zou betrekken en enthousiast maken over het merk. MGA Entertainment is altijd op zoek naar innovatieve manieren om onze fans te bereiken en te verrassen en een blijvende herinnering te creëren voor kinderen en ouders.

Kun je ons meer vertellen over de interactieve elementen van de Glamper-executie?

Kim Bijsterbosch: We hebben gekozen om het schap te transformeren tot een L.O.L. Surprise Glamper. Een bekende speelset van L.O.L. Surprise. Tot in detail is de speelset nagemaakt. Dit geeft al veel herkenbaarheid voor de kids. Ze kunnen in de glamper zitten en voorin ligt er een L.O.L. Surprise-reiskaart die je de weg wijst naar onder andere glitterstad of verrassings-eiland.

De grootste eyecatcher is de enorme L.O.L. Surprise Bal boven op de glamper. De L.O.L. Surprise bal is het boegbeeld van het merk. Het was voor ons belangrijk om er een interactief element aan te geven. En dat is gelukt! Druk op de knop vooraan de glamper en er vliegt een echt L.O.L. Surprise-bal door de tube, die vervolgens een heel pad aflegt over het schap!

Het concept is thans alleen te vinden in de ToyChamp-winkel van Breda. Waarom Breda?

Niels Moons: Wij hebben met MGA Entertainment een goede samenwerking opgebouwd, en Breda was een ideale locatie om dit concept te introduceren. We wilden de impact van dit nieuwe concept testen en evalueren voordat we eventueel overwegen om het naar andere locaties uit te breiden. Breda heeft niet alleen de ruimte voor dit concept, maar ook een hoge traffic.

Welke verwachtingen hebben jullie hierbij?

Niels Moons en Kim Bijsterbosch: Als merk streven we ernaar om de band tussen L.O.L. Surprise en onze fans te versterken. We hopen dat dit concept kinderen zal aanmoedigen om meer te ontdekken en te genieten van de L.O.L. Surprise-wereld en bij zal dragen aan een positievere merkbeleving voor L.O.L. Surprise en daarnaast een memorabele winkelervaring biedt bij ToyChamp.

Wat zijn de reacties en hoe kijken jullie naar het resultaat tot nu toe?

Niels Moons: Het is geweldig om te zien hoe enthousiast kinderen reageren op de speelopstelling en hoe betrokken ze zijn bij de L.O.L. Surprise-producten. Dit is precies wat we wilden bereiken met dit concept. Het heeft gezorgd voor een levendige en leuke sfeer in onze winkel.

Wat hebben jullie gedaan om ervoor te zorgen dat dit product duurzaam en langdurig plezierig is voor kinderen?

Mark Stoel: Duurzaamheid en langdurig plezier voor kinderen zijn essentiële aspecten waarmee we rekening hebben gehouden bij de ontwikkeling van dit concept. We hebben ervoor gezorgd dat de materialen die in de speelopstelling worden gebruikt van hoge kwaliteit en duurzaam zijn, zodat ze bestand zijn tegen herhaald gebruik. Het doel was om ervoor te zorgen dat dit concept niet alleen aantrekkelijk is bij de eerste kennismaking, maar dat het ook langdurig plezier biedt en een positieve impact heeft op kinderen en hun families.

Wat is de algemene boodschap die ToyChamp wil overbrengen hiermee?

Niels Moons: Onze boodschap voor degenen die geïnteresseerd zijn in het ontdekken van de nieuwe L.O.L. Surprise Glamper-executie is dat we bij ToyChamp altijd streven naar het bieden van unieke en memorabele winkelervaringen. Met de Glamper-executie willen we kinderen en ouders inspireren om de wereld van speelgoed te verkennen, vol plezier en avontuur.

www.toychamp.nl

www.mgae.com

www.activationheroes.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

GoSpooky ontwikkelt social kerstserie de Etos Cadeaubus

11-12-2025 | 12:19:51
Etos start deze feestdagen met de Etos Cadeaubus, een vierdelige social kerstserie die te zien is op Instagram en TikTok.

Nederlanders besparen opnieuw het meest in de supermarkt

09-12-2025 | 08:00:00
De financiële druk blijft voelbaar voor veel Nederlanders. Uit onderzoek van Markteffect blijkt dat 43 procent minder kan sparen dan een half jaar geleden.

Domino’s kiest TEAM LEWIS als creatief PR-bureau

08-12-2025 | 11:08:00
TEAM LEWIS gaat het pizzamerk ondersteunen met merkactivaties en een doorlopende PR-campagne die de merkpositie van Domino’s verder moet versterken.

DEPT ontwikkelt Bijenkorf-campagne feestdagen

08-12-2025 | 09:34:29
DEPT heeft de feestdagen-campagne van de Bijenkorf ontwikkeld en maakt deel uit van de 155-jarige jubileumviering. Die jubileumviering startte tijdens de herfst/wintercampagne

DEPT ontwikkelt kerstcampagne Bol

07-12-2025 | 22:49:00
Het creatieve digitale bureau DEPT heeft voor internetwinkel Bol de kerstcampagne ontwikkeld. Bol duidt die met de gedachte van betekenisvol geven, met cadeaus die ertoe doen
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: De ontwikkelingen die 2025 hebben gedefinieerd

19-12-2025 | 12:46:00
AI wordt in rap tempo de bepalende kracht achter de transformatie van marketing­leadership en prioriteiten voor 2026.

Philips zet refurbished producten centraal met Back Friday

19-12-2025 | 12:41:00
Philips Personal Health heeft Back Friday gelanceerd, een initiatief dat twee weken na Black Friday aandacht vraagt voor de hoeveelheid retouren

NS geeft jongeren 40 procent korting op treinreizen

19-12-2025 | 12:32:00
NS ontwikkelde de campagne samen met TBWA\NEBOKO. Met een lichte toon wil NS ouders helpen hun taxi-rol los te laten

SuperRebel en Bruut ontwikkelen Europese campagne voor Goliath Games

18-12-2025 | 22:53:05
SuperRebel Agency en Bruut hebbben een Europese online campagne ontwikkeld voor Goliath Games en het kaartspel Shit Happens

CANAL+ zet cinema centraal in campagne TANGO

18-12-2025 | 11:22:00
Met de campagne benadrukt het concern zijn langdurige band met de filmindustrie en positioneert het zich als partner binnen het creatieve proces van film.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.