Incentro en Financial Access ondersteunen Afrikaanse markt tijdens crisis

Financial advisory firma Financial Access en IT-bedrijf Incentro lanceren een nieuw fintech platform: LendXS, speciaal ontwikkeld voor de Afrikaanse markt. Dit platform helpt Afrikaanse banken om de kredietwaardigheid van kleine agrarische bedrijven en boeren beter te beoordelen, waardoor ze meer en sneller leningen kunnen verstrekken.  

De nationale voedselvoorziening in Afrika staat onder enorme druk door de coronacrisis, sprinkhanenplagen én overstromingen. Daarnaast is er een groot gat tussen vraag en aanbod van financiering voor kleine agrarische bedrijven en boeren. Weinig banken zijn bereid om krediet te verstrekken in deze sector, omdat de kosten hoog zijn en het kredietrisico simpelweg té groot. Het nieuwe fintech platform LendXS verzamelt en gebruikt data voor het onwikkelen van kredietprofielen van boeren. Deze profielen helpen banken om tegen lagere kosten én met minder risico meer leningen te verstrekken.  

LendXS is een initiatief van emerging markets financial advisory firma Financial Access en global local IT-bedrijf Incentro. Juist in deze tijd slaan deze bedrijven de handen ineen om toegang tot financiering in rurale gebieden in Afrika te vergroten en daarmee een bijdrage te leveren aan de verbetering van voedselzekerheid.

Eelko Bronkhorst, CEO van Financial Access: ‘Voor kleine agrarische bedrijven en boeren in Afrika is toegang tot financiering cruciaal om te kunnen produceren en lokale voedselzekerheid te garanderen Onze financiële kennis passen we graag toe in emerging markets, zodat we duurzaam impact creëren. Met Incentro hebben we een sterke partner die in staat is om onze data en analyses via innovatieve software-oplossingen op grote schaal bruikbaar te maken voor financiële instellingen.’ 

Dennis de Weerd, CEO Incentro Africa: "Met het nieuwe LendXS platform hopen we écht lokale impact te creëren. Door de onvoorspelbaarheid van deze tijd is het juist relevant om de handen nu ineen te slaan en het verschil te maken. Het partnerschap met Financial Access is niet alleen een manier om onze klanten nog beter te bedienen, maar ook een manier om zinvol werk te verrichten."

www.incentro.com
www.lendxs.com

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.

SuperRebel ontwikkelt website voor MP Motorsport

17-09-2025 | 10:47:38
Het platform staat volledig in het teken van Accelerating Talent, de ambitie van het team om jong racetalent te begeleiden van karting tot Formule 2

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikkelt campagne Bolletje: Ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.