Horror takeover: Megawatt lanceert brand experience voor Fanta Nederland

Megawatt Fieldmarketing trapte dit seizoen af met twee angstaanjagende brand experiences voor Fanta. De tv-commercial van het merk werd tot leven gewekt tijdens Walibi Fright Nights én Pathé Horror Night. Op beide locaties wist Megawatt de doelgroep flink te laten schrikken.  

In 2021 lieten Megawatt en Fanta tijdens Walibi Fright Nights al zien dat ze de doelgroep (Gen Z 16+ ) begrijpen. Via een partnership met Pathé werd de Fanta Halloween campagne als een gruwelijke full experience neergezet. Zo wisten ze op de juiste locaties én het meest relevante moment aanwezig te zijn: Halloween. Dankzij de samenwerking met influencers werd het plan naar een hoger niveau getild.

Richard Dillen, mede-eigenaar van Megawatt Fieldmarketing: “Halloween wordt steeds populairder. Het is een mooi moment om als merk op in te haken. Fanta doet dit al jaren met succes en we kijken ieder jaar weer uit naar de Halloween briefing. Ook dit jaar was het weer te gek om de doelgroep in the name of play de stuipen op het lijf te jagen."

Vier weken lang konden bezoekers van Walibi Fright Nights de horror supermarkt van Fanta bezoeken. In drie fases werden bezoekers door de experience geleid, die vol zat met jumpscares en griezelige acteurs. Tijdens de Pathé Horror Night organiseerde Megawatt  Fanta Halloween take-over. In de mysterieuze Trick or Treat Street werden bezoekers en influencers (waaronder Niek Roozen, Noah Zeeuw en Vincent Visser) ondergedompeld in de Halloween sferen met een activatie geïnspireerd op de televisie-commercial.  

Fanta is een merk van Coca-Cola.

www.megawatt.agency
www.cocacolanederland.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: De toekomst van tv-metingen ligt in big data

05-09-2025 | 12:26:13
Door de explosie van streamingplatforms, on-demand content en gefragmenteerd kijkgedrag hebben traditionele meetmethoden moeite om het tempo bij te houden

Closed on Monday toont avontuur met De Koffiejongens

05-09-2025 | 09:27:58
Closed on Monday heeft voor De Koffiejongens een landelijke campagne ontwikkeld die de nieuwsgierige houding van het koffiemerk centraal stelt.

[Vacatures] TBWA zoekt een Brand Coordinator (NL)

05-09-2025 | 09:01:00
TBWA is per direct op zoek naar Brand Coordinator (NL) - Full-time  \  Amsterdam

Johan van der Zanden: Jeroen past perfect bij ons merk

04-09-2025 | 13:11:00
[Interview] Johan van der Zanden over de nieuwe supermarktmanager Daan, gespeeld door Jeroen van Koningsbrugge

Jeroen van Koningsbrugge supermarktmanager Daan Albert Heijn

04-09-2025 | 13:00:37
Albert Heijn heeft acteur Jeroen van Koningsbrugge gepresenteerd als het nieuwe gezicht in de reclamecampagnes.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.