HERC organiseert kunstveiling voor slachtoffers aardbeving Turkije en Syrië

De gevolgen van de aardbeving van februari 2023 in Turkije en Syrië zullen nog jarenlang voelbaar zijn, zowel in de getroffen landen als in aanverwante gemeenschappen over de hele wereld.

Bij het team van het Amsterdamse bureau HERC is er veel bezorgdheid en motivatie om actie te blijven ondernemen. Daarom organiseerde het creatieve bureau op donderdag 17 mei een kunstveiling. Kunstenaars Mous Lambarat, Eva Roefs, Bastiaan Woudt, Laila Cohen, Mounir Raji & Stig de Block stelden hun werk beschikbaar. 21 kunstwerken zijn geveild die in totaal ruim 13.400 euro hebben opgebracht.

HERC for Humanity

De veiling begon met een Q&A onder leiding van HERC’s strateeg Jhelisa Panfred met documentairemaker Ahmed Emin Batman, wiens onlangs gelanceerde film Do You Hear Our Voices de voortdurende benarde situatie in Turkije belicht op basis van zijn eigen ervaringen als vrijwilliger.

De veiling werd gehost door Tom Marsch, bestuurslid van We Are RA*W, een community van studenten en young professionals in de Nederlandse creatieve industrie. Er werd fanatiek geboden op de stukken, het hoogste bod van de avond was voor een speciale editie van Bastiaan Woudt, getiteld De Achterkant, die werd verkocht voor 2600 euro. In totaal is een bedrag van 13.400 euro opgebracht. Donaties zijn gedaan aan AHBAPAKUT en The White Helmets.

Nasleep verwoestende aardbeving

Elif Albayrak, Art Director bij HERC: "Van een afstand volgde ik de situatie in Turkije en Syrië en ik voelde me ontzettend machteloos. Ik wilde heel graag helpen, maar naast het delen van informatie op social media en sec geld doneren was er weinig mogelijk. Emilio de Haan (oprichter en ECD van HERC) en ik begonnen na te denken over wat we konden doen en welk moment het meest effectief is. We wilden niet iets organiseren wanneer er al veel media-aandacht was, maar juist wanneer de situatie naar de achtergrond verdween. De nasleep van de verwoestende aardbeving laat nog steeds diepe sporen na in de getroffen gebieden, en het is overduidelijk dat het herstelproces jaren in beslag zal nemen. We streven ernaar om mensen bewust te maken van de voortdurende situatie in Turkije en Syrië en hen aan te moedigen om te blijven helpen."

www.herc.agency

www.fitzgerald.amsterdam

Lees ook:

ACE gaat verder als geïntegreerde groep met één naam: ACE

28-01-2025 | 11:25:00
De in Amsterdam gevestigde creatieve bureaugroep ACE heeft labels als Blauw Gras, Glasnost en HERC geschrapt en gaan verder als één naam: ACE. Born05 blijft wel als enige onder eigen naam opereren vanuit Utrecht

Emilio de Haan verlaat HERC en Ace

08-04-2024 | 08:31:00
In 2018 richtte hij het reclamebureau op en was ruim 6 jaar Creative Partner. In 2021 werd HERC overgenomen door Ace

[Marketing Report Radio] Jhelisa Panfred (HERC): De Belofte 2023

24-11-2023 | 12:30:00
Jhelisa Panfred is Strategist bij HERC. Te gast bij Marketing Report op New Business Radio spreken we haar over het winnen van de titel De Belofte 2023 en haar drijfveren.

[Marketing Report Radio - 21 november] Jhelisa Panfred | Sophie van der Schaft | Gijs ten Buuren | Antoine Houtsma

20-11-2023 | 11:59:00
Luister dinsdag 21 november om 18:30 uur naar de uitzending van Marketing Report op New Business Radio. Uw prettige gespreksleider is presentator Peter Wybenga, bijgestaan door zijn razendsnelle sidekick Bas Vlugt. Extra bijzoder, we maken voor het eerst een winnaars uitzending. Dat belooft wat

Jhelisa Panfred is De Belofte 2023

19-10-2023 | 13:37:00
Tijdens Cross Media Awards 2023 op 18 oktober in PHIL Haarlem is Jhelisa Panfred, strategist bij HERC, uitgeroepen tot De Belofte van het jaar 2023.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: De ontwikkelingen die 2025 hebben gedefinieerd

19-12-2025 | 12:46:00
AI wordt in rap tempo de bepalende kracht achter de transformatie van marketing­leadership en prioriteiten voor 2026.

Philips zet refurbished producten centraal met Back Friday

19-12-2025 | 12:41:00
Philips Personal Health heeft Back Friday gelanceerd, een initiatief dat twee weken na Black Friday aandacht vraagt voor de hoeveelheid retouren

NS geeft jongeren 40 procent korting op treinreizen

19-12-2025 | 12:32:00
NS ontwikkelde de campagne samen met TBWA\NEBOKO. Met een lichte toon wil NS ouders helpen hun taxi-rol los te laten

SuperRebel en Bruut ontwikkelen Europese campagne voor Goliath Games

18-12-2025 | 22:53:05
SuperRebel Agency en Bruut hebbben een Europese online campagne ontwikkeld voor Goliath Games en het kaartspel Shit Happens

CANAL+ zet cinema centraal in campagne TANGO

18-12-2025 | 11:22:00
Met de campagne benadrukt het concern zijn langdurige band met de filmindustrie en positioneert het zich als partner binnen het creatieve proces van film.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.