Hartstichting komt met campagne Jij & je hart

De Hartstichting heeft de campagne Jij & je hart gelanceerd. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met het bureau N=5 en gaat over de wederkerige relatie die je met je hart hebt. Zorg jij goed voor je hart, dan zorgt je hart goed voor jou. De basis van de campagne is een korte speelfilm over de bromance tussen Philip & zijn hart. Vanuit deze video zijn vervolgens verschillende commercials en video’s gemaakt die verder de diepte in gaan over hoe je goed voor je eigen of andermans hart zorgt. 

De Hartstichting wil alle Nederlanders weer betrekken bij hun hart en ze motiveren er beter voor te zorgen. Daarom heeft de stichting zich de afgelopen jaren getransformeerd van een traditionele fondsenwerver tot een impact gestuurde organisatie die gaat van vragen om te geven, naar geven waar Nederland om vraagt. De stichting biedt steeds meer handelingsperspectieven waarmee mensen voor hun eigen of andermans hart kunnen zorgen. De vraag naar geld is daarmee niet meer de belangrijkste vraag geworden.  

David Verschoor, Director Marketing, Partnerships & Communication bij de Hartstichting: “We hebben bewust gekozen om niet onszelf maar het hart centraal te stellen in de campagne. Omdat we heel Nederland willen uitnodigen goed te zorgen voor hun hart. En wij helpen je daarbij met voorlichting over gezonder leven en eerder opsporen van hart- en vaatziekten. Maar ook door wetenschappelijk onderzoek te steunen.”

Thijs Bontje, Executive Creative Director bij N=5: “ Een onderscheidende en rakende campagne maken voor een NGO A-merk  is niet eenvoudig, omdat dergelijke campagnes doorgaans wat zwaarder van toon zijn. We hebben bewust gekozen voor een veel lichtere, bijna komische, toon om een veel positiever en energieker gevoel neer te zetten. Niet alleen om de transformatie van de Hartstichting kracht bij te zetten, maar vooral om de doelgroepen, liefst letterlijk natuurlijk, in beweging te krijgen.”

De campagne werd gemaakt in samenwerking met onder meer regisseur Nils Vleugels van productiemaatschappij DPPLR en scenarioschrijfster Lotte Tabbers (De Boskampi’s, De regels van Floor). In het scenario voor de korte film werden verschillende verhaallijnen verwerkt. Elke verhaallijn is in de komende campagne ook terug te zien in de verschillende televisiecommercials en onlinevideo’s. 

www.hartstichting.nl
www.nis5.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.

SuperRebel ontwikkelt website voor MP Motorsport

17-09-2025 | 10:47:38
Het platform staat volledig in het teken van Accelerating Talent, de ambitie van het team om jong racetalent te begeleiden van karting tot Formule 2

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikkelt campagne Bolletje: Ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.