Gallo Winery selects UM as media agency of record

US- based world's largest family-owned winery E. & J. Gallo Winery has picked IPG Mediabrands’ global marketing and media agency network UM as its media agency of record.

UM will take on strategy, planning, buying, research, and data and analytics media duties across the U.S. for Gallo's wine and spirits portfolio, including the number one selling wine brand, Barefoot Cellars, as well as key brands including Apothic, Dark Horse, La Marca and New Amsterdam Vodka and Gin.

Lynn Lewis, U.S. CEO, UM: "We are so proud to welcome Gallo, a renowned family-owned company to our own family. We are excited to leverage our data-first approach to supercharge Gallo's media and marketing efforts, driving meaningful connections with high value audiences and delivering better outcomes for their business."

Stephanie Gallo, Chief Marketing Officer, Gallo: "Critical drivers in winning our business were UM's investments in technology and data. We looked for a partner who shares our ambition to accelerate data-driven plans, that will allow our brands to connect with consumers and prospects across all consumer journeys."

Gallo joins several brands that have recently appointed UM media Agency of Record in North America including Shinola®, CVS Health-Aetna, Levi Strauss & Co. and Energizer brands, Armor All® and Rayovac®.

www.gallo.com

www.umww.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikket campagne Bolletje: ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker

EssenceMediacom verspreidt appeltaartgeur in OOH

16-09-2025 | 10:18:50
10 Out-of-Home spectaculars worden omgevormd tot verpakkingen van Koopmans Appeltaartmix en voorzien van een speciaal ontwikkelde geur

KNVB verlengt samenwerking met ON A DAILY BASIS

16-09-2025 | 09:00:00
Het bureau blijft als Official Creative Supplier verantwoordelijk voor campagnes die nieuwe generaties voetballers en fans inspireren.

BMW start wereldwijde campagne voor iX3

15-09-2025 | 15:51:00
BMW heeft samen met Jung von Matt HAMBURG een internationale campagne gelanceerd rond de introductie van de BMW iX3.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bob Koigi

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.