[eMarketer] US telecoms dump media businesses for 5G

In what points to the next frontier for competition and battle for customers, US telecoms are pivoting from traditional media business to investment in expanding their 5G network foothold.

This as the media business becomes less competitive and rewarding to the telcos.

Just recently, Verizon announced plans to sell its media unit consisting of AOL and Yahoo to private equity firm Apollo Global Management for $5 billion. The company has bought AOL and Yahoo at $4.4 billion in 2015 and $4.5 billion in 2017, respectively as quoted by eMarketer.

AT&T also made public its intentions to merge WarnerMedia business with Discovery as it looks to concentrate on growing its 5G network in a deal that will see AT&T receive $43 billion in cash and bonds.

This arrangement coming three years after  AT&T acquired Time Warner for close to double that price.

These latest developments are inspired by the telcos looking to increase capital expenditure to expand their 5G infrastructure and services.

Read the full eMarketer article here

 

www.emarketer.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bekende Nederlandse vrouwen delen ervaringen in TENA-campagne

17-10-2025 | 12:37:27
Rond Wereld Menopauze Dag lanceert TENA de campagne Het is stil voor de overgang, ontwikkeld in samenwerking met Publicis Groupe Nederland en Boomerang.

Diggy Dex en nabestaanden brengen herinneringslied uit voor Monuta

17-10-2025 | 11:30:46
Monuta lanceert dit jaar de vierde editie van de campagne November 2 Remember met een bijzonder initiatief: een nieuw lied van Diggy Dex

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Projectmanager

17-10-2025 | 09:20:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Projectmanager - Amsterdam

Intertoys lanceert Speelboek 2025 op kinderinitiatief

16-10-2025 | 18:14:00
Het jaarlijkse Speelboek geldt al decennialang als het startsein van het speelgoedseizoen richting de feestdagen en het samenstellen van verlanglijstjes voor Sinterklaas en kerst.

Tijjani Reijnders wordt gezicht van Rexona in Nederland

16-10-2025 | 17:53:00
Rexona kondigt een samenwerking aan met profvoetballer Tijjani Reijnders, middenvelder van het Nederlands Elftal en Manchester City.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bob Koigi

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.