[eMarketer] Shopify new platform enhances checkout and storefront tools

At the 2021 Unite conference, global e-commerce company Shopify revealed platform enhancements that give merchants more control over the look and functionality of their online storefronts.

Shopify also updated the payments process: Shopify Checkout, its payments and checkout platform, can now handle tens of thousands of purchases per minute. It will also launch Payments Platform, which lets payment providers create Shopify apps that merchants can use as payment gateways.

According to eMarketer, with the introduction of Online Store 2.0, merchants can add new design and functional attributes—like a cart tool to estimate the cost of products after taxes and discounts—that give them more control over their brands. And starting August 1, developers will keep 100% of the first $1 million in revenues they make on Shopify’s app store, after which Shopify will charge 15%—down from the previous 20% rate.

Read the full eMarketer article here

 

www.emarketer.com

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

BMW start wereldwijde campagne voor iX3

15-09-2025 | 15:51:00
BMW heeft samen met Jung von Matt HAMBURG een internationale campagne gelanceerd rond de introductie van de BMW iX3.

Supermarkt Dirk benadrukt betaalbaarheid met Telegraaf-bijlage

15-09-2025 | 14:05:00
Supermarktketen Dirk heeft een bespaarbijlage uitgebracht in De Telegraaf. Daarmee speelt de keten in op de discussie over koopkracht en prijzen

Univé Zakelijk kiest Zandbeek na creatieve pitch voor zakelijke marketingcampagnes

15-09-2025 | 12:31:00
Verzekeraar Univé heeft na een pitch Zandbeek verkozen als creatief bureau voor zakelijke marketingcampagnes en content

[Vacatures] iO zoekt een Marketing Strateeg

15-09-2025 | 08:50:00
iO is per direct op zoek naar Marketing Strateeg - Campus Den Bosch

[Vacatures] Influentials zoekt een Medior Campaign Manager

15-09-2025 | 07:49:00
Influentials is per direct op zoek naar Medior Campaign Manager (36-40 uur) Fulltime · Rotterdam / Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bob Koigi

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.