Edward Knol van Born05 naar Candid

Edward Knol is per 13 september benoemd tot nieuwe Chief Operating Officer (COO) van Candid en zal toetreden tot het directieteam van Candid. In die functie zal hij zich richten op de verdere ontwikkeling van de bureaus en de platformintegratie binnen het groeiende communicatieplatform.

Knol was sinds 2019 CEO van digital branding agency Born05. Hiervoor werkte hij onder meer als marketingmanager voor Philips en marketingdirecteur voor K-Swiss en zette als Managing Director Maxus Nederland op, later Wavemaker.

Edward Knol: “In een steeds sneller veranderende wereld is het voor succesvolle communicatie cruciaal om disciplines zodanig in te richten dat deze zich flexibel en geïntegreerd aan onze klanten kunnen aanpassen. Juist deze fluïde platformorganisatie opzet – de kern van de Candid-strategie – is waar ik mij komende jaren voor wil inzetten.”

Bij Candid gaat hij nauw samenwerken met Ruud (Rudiger) Wanck (CEO Candid). Als rechterhand van Wanck gaat hij een deel van diens taken overnemen, zodat de CEO zich samen met bestuursvoorzitter Gérard Ghazarian nog nadrukkelijker kan richten op de internationale groei van het Candid platform. Binnenkort volgen op dat gebied nieuwe aankondigingen.

Ruud Wanck: “Omdat we als Candid de ambitie hebben om te blijven groeien, is het belangrijk dat nieuwe bureaus en expertises naadloos in ons platformmodel worden ingepast. Edward heeft bewezen dat hij acquisities en integratie op professionele wijze kan managen, zowel vanuit het oogpunt van klanten en adverteerders als vanuit de bureaus zelf. Hij gaat ons daarom helpen met het uitbouwen van het succes.”

www.candidplatform.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: De toekomst van tv-metingen ligt in big data

05-09-2025 | 12:26:13
Door de explosie van streamingplatforms, on-demand content en gefragmenteerd kijkgedrag hebben traditionele meetmethoden moeite om het tempo bij te houden

Closed on Monday toont avontuur met De Koffiejongens

05-09-2025 | 09:27:58
Closed on Monday heeft voor De Koffiejongens een landelijke campagne ontwikkeld die de nieuwsgierige houding van het koffiemerk centraal stelt.

[Vacatures] TBWA zoekt een Brand Coordinator (NL)

05-09-2025 | 09:01:00
TBWA is per direct op zoek naar Brand Coordinator (NL) - Full-time  \  Amsterdam

Johan van der Zanden: Jeroen past perfect bij ons merk

04-09-2025 | 13:11:00
[Interview] Johan van der Zanden over de nieuwe supermarktmanager Daan, gespeeld door Jeroen van Koningsbrugge

Jeroen van Koningsbrugge supermarktmanager Daan Albert Heijn

04-09-2025 | 13:00:37
Albert Heijn heeft acteur Jeroen van Koningsbrugge gepresenteerd als het nieuwe gezicht in de reclamecampagnes.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.