[eMarketer] Social commerce in US exceeds $30 billion, China still king

Social commerce sales in the US have been on an upward trajectory, and are estimated to reach $36.62 billion in 2021, marking a 35.8 per cent growth.

That’s only a slight deceleration in growth from social commerce’s blowout 2020, when sales surged by 38.9%, in what is largely attributed to the pandemic-driven boom in ecommerce and increased social media consumption.

However even with that growth, the US social commerce market is about one-tenth the size of China’s—$351.65 billion in 2021.

The US also lags behind China when looking at social commerce as a percentage of total ecommerce sales. eMarketer estimates that this year social commerce will make up just 4.0% of the US retail ecommerce market, compared with 13.7% in China.

The gap between the two countries will remain fairly stable through 2024, when social commerce will make up 5.0% of US retail ecommerce sales versus 14.5% in China.

Read the full eMarketer article here

 

www.emarketer.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.

SuperRebel ontwikkelt website voor MP Motorsport

17-09-2025 | 10:47:38
Het platform staat volledig in het teken van Accelerating Talent, de ambitie van het team om jong racetalent te begeleiden van karting tot Formule 2

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikkelt campagne Bolletje: Ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bob Koigi

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.