
Dit is waarom jij je STAP budget moet gebruiken voor een Growth Marketing cursus
Leuk zo’n gift van de overheid om weer weer te gaan studeren. Maar hoe weet ik nou wat ik wil leren? Er zijn zoveel keuzes en dan nog die hele aanmeldingsprocedure. Is dat STAP budget het allemaal wel waard? Ben ik wel op tijd?” Even rustig aan hè. Wat jij nodig hebt is een growth mindset. Alleen al de uitdaging van het vinden van een cursus die bij je past helpt je groeien.
Aanmelden is namelijk makkelijker dan met je ogen knipperen en over je studiekeuze hoef je je geen zorgen te maken. Dat hebben wij allemaal keurig voor je op een rijtje gezet. Meerdere rijtjes zelfs - van Leadership tot UX design tot Growth Marketing. Dus zak even lekker weg in je stoel dan leggen wij je haarscherp uit hoe jij straks jezelf volledig gratis onderscheid als een echte marketing topper.
Wat is STAP en hoe kan ik me zo snel mogelijk inschrijven?
Het STAP budget is er speciaal om jouw arbeidsmarktpositie te versterken. In normale woorden betekent dit dat je niet langer hoeft te zeggen dat je “iets met marketing doet” maar dat je bijvoorbeeld een “growth marketing expert” bent. Zo zien potentiële werkgevers dat jij iemand bent die zij gewoon moeten hebben. Ook zal je management in je huidige bedrijf meer doen om je bij zich te houden want zo’n toekomstige topper als jij willen ze niet laten gaan.
Elke paar maanden heb je de kans om tot wel 1000 euro te ontvangen van de overheid voor een studie of cursus naar keuze. Mits deze studie en jij voldoen aan de voorwaarden. Alvast een handige tip: je bent niet de enige die deze duizend flappen wil ontvangen. Wees er dus vroeg bij, bereid je goed voor op de aanmeldingsprocedure en sta op dag 1 al klaar met alles in de hand.
Dit zijn de jaarlijkse tijdvakken waarin je het STAP budget kan aanvragen:
- 28 februari - 30 april
- 1 mei - 2 juli
- 3 juli - 3 september
- 4 september - 31 oktober
- 1 november- 31 december
Verder moet je denken aan het feit dat de cursus die jij zoekt wel een NRTO certificatie moet hebben. Zo weet je dat je de opleider kan vertrouwen en de overheid weet dat jij iets nuttigs gaat doen met hun 1000 euro.
Waarom nieuwe dingen leren?
Iets leren is altijd een avontuur. Je moet vanaf onderaan beginnen, je ontdekt nieuwe perspectieven, en je gaat anders kijken naar de wereld. Of dit nou een cursus bloemschikken is of een cursus sociale wetenschappen dat maakt niet uit. Beide kansen geven je een explosie van energie mee. Het is net alsof je een vreemd land binnenloopt. Alles is nieuw, indrukwekkend, en een klein beetje intimiderend.
Een onderzoek van de ACTFL laat bijvoorbeeld zien dat het leren van een nieuwe taal je:
- Geheugen sterker maakt
- Beter flexibel en creatief laat nadenken
- Sneller problemen kan oplossen
Je zal dezelfde effecten ondervinden wanneer je aan een cursus Growth Marketing begint. Je staat sterker in je carrière, je voelt je meer zelfverzekerd omdat je minder dingen hoeft te vragen en te Googlen, en je voelt weer groei in je vakgebied. Het resultaat hiervan is dat je langzaam die passie weer voelt opborrelen in jezelf. Dat niet elke dag hetzelfde hoeft te zijn, maar dat je mentaal in beweging blijft. Dit probeert de overheid met het STAP budget dan ook te stimuleren.
Growth marketing is een steeds meer gewilde skill in alle soorten industrieen. Op dit moment zijn er meer dan 80 duizend “growth marketing” vacatures op Linkedin. En niet voor niks, want in tegenstelling met traditionele marketing die zich bezig houdt met het verkopen van producten, heeft growth marketing meer een holistische functie die breder kijkt om de meest efficiënte manier te vinden om een bedrijf te laten groeien. Met het STAP budget in de hand kan jij dus deze top cursus volgen bij Growth Tribe en je voegen bij de de leiders in jouw vakgebied.
Wat is Growth marketing?
Growth marketing, ook wel “growth hacking” genoemd is kort samengevat een een data-driven proces die zich richt op het snel laten groeien van een bedrijf waarbij specifieke doelgebieden worden geoptimaliseerd door snel te experimenteren.
Om dat te kunnen doen growth marketers kijken naar alle delen van het marketing funnel. Ze analyseren naar de hele customer journey om de zwakke plekken te vinden en gebruiken dan hun expertise om te experimenteren en oplossingen voor groei te vinden.
In een nutshell, growth marketing focust zich op wat je kan testen, tracken en schalen
Omdat dit process sterk afhankelijk is van data, moeten growth marketers weten hoe elke stap gemeten kan worden en wordt er gebruik gemaakt van experimenten en optimalisatietechnieken. Hier ga je allemaal kennis mee maken tijdens de growth marketing course en word je ook geïntroduceerd tot allemaal tools en hoe je deze gebruikt.
Als growth marketeer moet je dus behendig worden in de volgende dingen:
- Personas en doelgroepen identificeren
- De customer journey en het experimentatie process
- De reis die de klant maakt van aandacht tot aankoop
- Omgaan met data en hier conclusies uit trekken
- Deze data visueel kunnen rapporteren aan je leidinggevende is ook belangrijk!
- Targeting van juiste klanten
- Referrals & growth loops
- Landingspagina’s en sales pagina's
- Engineered marketing
- Omzet metrics
Waar wordt je beter in met Growth Marketing?
Je vraagt je misschien af wat je verder allemaal met de cursus Growth Marketing kan. Het belangrijkste, en waar je baas ook heel blij mee zal zijn, is de groei die je gaat bereiken met simpele hacks. Bedrijven die growth strategies gebruiken presteren namelijk ruimschoots beter dan de S&P 500. Je baas hamert vast op de “ROI”, de return on investment. Lukt het jou om met het gegeven budget en de tijd die je erin steekt een winst te maken. Of dit nou leads zijn of directe verkopen, er moet uiteindelijk meer uit de marketing komen dan erin gaat. Je STAP budget kan dus een goede ROI zijn vanuit het oogpunt van de overheid en jezelf.
Wat je binnenkort als Growth Marketeer kan doen is het verhogen van het aantal conversies en betere leads binnenhalen. Zo krijg je de juiste klanten binnen die ook echt een aankoop gaan doen. Je zult het belang van experimenten begrijpen en leren hoe je loyale klanten kunt creëren die blijven.
Naast het verhogen van de conversies kan je ook beter omgaan met alle tools en technieken die onmisbaar zijn in het vak. Denk bijvoorbeeld aan A/B testing, het opzetten van op maat gemaakte landingspagina’s, gedrags tracking en het maken en interpreteren van webanalyse-rapportages. Je zal alle templates krijgen om een goed overzicht te hebben van wat je moet aanpakken om je growth plan uit te voeren. Dit kan je leven als marketeer veel fijner maken.
Je moet natuurlijk ook kunnen bewijzen dat je iets gedaan hebt en daar hoort een certificaat bij. Deze kan je aan de muur hangen, maar je kan hem ook inlijsten en op je bureau zetten om je collega’s jaloers te maken. En het is makkelijker om te vertellen wat je doet want je hoeft alleen even naar je certificaat te wijzen.
Check deze video maar even om te zien of growth marketing de juiste uitdaging voor jou is.
Wat vinden anderen van de cursus?
Wij kunnen natuurlijk nog zoveel zeggen, maar wat is de mening van marketeers die jou al voor zijn gegaan met een cursus bij GrowthTribe?
“Ik werk nu al meer dan 5 jaar in marketing (met eerdere rollen ook in communicatie) en het verbaast me hoeveel dingen ik nog steeds niet weet. Ik paste soms growth marketing tactics toe in mijn werk, maar niet door een bepaald kader te volgen. Het was altijd een beetje vallen en opstaan (zoals met veel dingen), maar ik heb het gevoel dat ik nu, na de cursus Growth Marketing, een stevige basis heb om op voort te bouwen.” F. Roman - Marketeer ★★★★★
“Het Growth Marketing Certificate geeft je een goed inzicht in het potentieel dat schuilgaat achter traditionele marketing. Het biedt je stap voor stap de juiste informatie en de tools om het voor elkaar te krijgen en zelf te experimenteren..” - Joren van den Eng ★★★★★
En het mooie is: jij kunt de Growth Marketing cursus volledig gratis volgen met het STAP budget op zak. Kost - je - he - le - maal - niks.
Hoe meld je jezelf aan?
Omdat het aanmelden heel erg belangrijk is - er zijn veel geïnteresseerden - moet je alles keurig op een rijtje hebben zodra de aanmeldingsprocedure open is. Wij kunnen je daar een handje bij helpen.
Check deze pagina even waar je via ons kan registreren voor STAP.
Zo helpen wij je herinneren wanneer de aanmeldingen starten en kunnen wij je alvast inschrijven voor je gekozen cursus. Dat scheelt tijd en verhoogt dus je kans dat je op tijd bent tijdens de start van de inschrijvingsperiode.
Meer weten over STAP en hoe het allemaal werkt? Bekijk dan ons artikel. Liever nog even rondkijken naar onze andere cursussen? Lees dan ons artikel over.
Gepubliceerd door: Bas Vlugt