Dick Advocaat in campagne Koning TOTO

Dick Advocaat speelt de hoofdrol in de campagne rondom Koning TOTO. De campagne is ontwikkeld door creative agency TBWA\NEBOKO.

Als er één Nederlandse voetbaltrainer het cv heeft om Koning TOTO te worden, dan is het wel Dick Advocaat. Niemand stond bij zoveel clubs en landen aan het roer als Dick. Daarover zou hij heel erg kunnen opscheppen, maar Dick blijft een nuchtere Hollander. In tegenstelling tot eerdere Koning TOTO’s gaat Dick niet dik doen. En juist die rol blijkt op zijn lijf geschreven.

Wilfred Genee is vaak de aangever in zijn programma’s en staat bekend om zijn liefde voor karaoke en het Nederlandse lied. Gaat hij Dick ervan overtuigen om de TOTO-kroon op te zetten?

Sam Depoortere, Business Director TOTO bij Nederlandse Loterij: “Dick Advocaat, man van de wereld met een glansrijke carrière als speler en trainer. Nu hij zijn trainersloopbaan echt lijkt te hebben beëindigd, rest hem de kroon op zijn werk.”

Patritia Pahladsingh, Managing Director bij TBWA\NEBOKO: “Goede wijn behoeft geen krans. Net zoals een échte koning geen kroon behoeft. Met Dick Advocaat geven we de TOTO-campagne zo een disruptief vervolg.”

Credits

Klant: Nederlandse Loterij / TOTO | Bureaus: TBWA\NEBOKO, Mindshare, Greenhouse, Truus, Men in Green | Productiemaatschappij: Studio Studio | Post productie: Post Office en Compound

www.tbwa.nl
www.toto.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Twaalf awards voor Happy Horizon bij Digital Impact Awards

20-10-2025 | 15:50:11
De Nederlandse bureaugroep, met in totaal twaalf nominaties, wist ze allemaal te verzilveren.

[Vacatures] Abovo Maxlead zoekt een Social Advertising Consultant

20-10-2025 | 09:12:00
Abovo Maxlead is per direct op zoek naar Social Advertising Consultant - Hoorn

Bekende Nederlandse vrouwen delen ervaringen in TENA-campagne

17-10-2025 | 12:37:27
Rond Wereld Menopauze Dag lanceert TENA de campagne Het is stil voor de overgang, ontwikkeld in samenwerking met Publicis Groupe Nederland en Boomerang.

Diggy Dex en nabestaanden brengen herinneringslied uit voor Monuta

17-10-2025 | 11:30:46
Monuta lanceert dit jaar de vierde editie van de campagne November 2 Remember met een bijzonder initiatief: een nieuw lied van Diggy Dex

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Projectmanager

17-10-2025 | 09:20:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Projectmanager - Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.