DEPT lanceert This is smart-campagne voor smart Europe

Digital agency DEPT ontwikkelde de campagne This is smart voor Duitse autofabrikant smart Europe GmbH. De campagne luidde de start in van de pre-orderfase voor de smart #1 compact SUV en laat zien hoe effectief communicatie kan zijn wanneer creativiteit, media, pr, data en technologie samenkomen.

Smart tranformeert van automerk naar aanbieder van intelligente, elektrische mobiliteit

Smart transformeert van een automerk dat vooral parkeerproblemen in de stad oplost, naar een aanbieder van intelligente, elektrische mobiliteit en betreedt het segment van de compacte auto’s. Daarbij verandert de autofabrikant zijn verkoopmodel en communicatie naar een klantgerichte, op data gebaseerde en gepersonaliseerde aanpak. Communicatiegroep smart FLUX ontwerpt hiervoor de marketing voor de Europese markt, waarbij de campagne This is smart en het genereren van pre-orders voor de compact SUV hoofddoelen zijn. De verkoop en levering van de bestelde auto’s volgen in 2023. De campagne is gemaakt door digital agency DEPT, dat deel uitmaakt van smart FLUX.

De campagne gaat de uitdaging aan om het merk onder de aandacht van de doelgroep te brengen. Onder de noemer This is smart worden het verleden en de toekomst van de autofabrikant aan elkaar gekoppeld. Met de lancering van de compact SUV van het merk wordt aangetoond dat de bekende avant-gardistische en toekomstgerichte visie van smart kan worden uitgebreid naar verschillende vormen en maten. Daarbij positioneert het merk zich naast het product- en merkniveau ook op een cultureel niveau. Namelijk als voorvechter en aandrijver van progressieve ideeën die de doelgroep optimistisch maken over de toekomst.

DEPT verantwoordelijk voor full-funnel campagne-architectuur

DEPT is verantwoordelijk voor de creatieve concepten en productie, evenals de ontwikkeling en uitvoering van de full-funnel campagne-architectuur. De architectuur combineert een effectieve mediamix, een solide platform, de juiste tech-inrichting en data-infrastructuur tot een holistische customer journey. De campagne richt zich op digitale touchpoints en kanalen, zoals TikTok, Snapchat, YouTube, Spotify en Twitch. 

Samen richtten smart en DEPT zich ook op de uitbreiding van de creative automation-technologie, die de geautomatiseerde productie van duizenden assets mogelijk maakt. Hierbij wordt relevante inhoud voor CRM, onsite en socialemedia gecreëerd. Maar ook het mid-flight datagestuurd aanpassen van content wordt hierdoor mogelijk.

Björn Schick, Chief Experience Officer bij smart Europe GmbH: "Met This is smart beginnen we het merk smart te positioneren als een Urban Compagnon die ook met een product als de smart #1 volledig inspeelt op de tijdsgeest van de moderne stedelijke doelgroep. Het gaat om toekomst- en oplossingsgerichte ideëen die het dagelijks leven van mensen actief verrijken. Zoals onze digitale autosleutel die met vrienden gedeeld kan worden en op die manier een invalshoek van gedeelde mobiliteit vormt."

Josephine Gerves, Managing Director & Partner bij DEPT: "Met de campagne willen we verbinding maken met mensen die het stadsleven, mobiliteit en milieu belangrijk vinden en die graag met merken in contact komen die daar hetzelfde over denken. We hebben daarom een merkbeleving gecreëerd die de visie van smart communiceert en waarmee de doelgroep zich kan identificeren."

www.deptagency.com

www.media.smart.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Vacatures] De Nieuwe Zaak (DNZ) zoekt een SEA Specialist

21-11-2025 | 12:02:00
De Nieuwe Zaak (DNZ) is per direct op zoek naar SEA Specialist - Hybride, Zwolle

Being There wint pitch en lanceert Europese Melitta-campagne

21-11-2025 | 11:33:23
Always up for good coffee gaat deze maand live in NL, Zweden, Duitsland en Frankrijk en wordt via online kanalen, social en op de winkelvloer uitgerold.

Roorda en CoMensha roepen op om mensenhandel uit te sluiten

21-11-2025 | 11:16:00
Het initiatief vraagt aandacht voor signalen van uitbuiting, omdat slachtoffers vaak onzichtbaar blijven. Veel Nederlanders herkennen deze signalen niet

Glenn da Silva & Bente van Deventer: UNLIKE bouwt merken via social

21-11-2025 | 10:51:25
Glenn da Silva en Bente van Deventer van UNLIKE spreken met Bas Vlugt over de manier waarop social het vertrekpunt vormt voor merkontwikkeling

KPN opent de lijn om te appen met Sint

21-11-2025 | 08:55:21
Via een online ouderportaal kunnen ouders gegevens over hun kinderen invoeren, zoals naam, leeftijd en interesses.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.